«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که با راهکار دو دولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) در سرزمین‌های اشغالی موافق است.

با این حال او برای این راهکار شرط گذاشت و گفت که در صورتی با راهکار دو دولتی و تشکیل دولت فلسطین موافق است که این دولت «فاقد حاکمیت» بوده و امنیت «کرانه باختری اردن» بر عهده رژیم صهیونیستی باشد.

نتانیاهو این سخنان را بعد از دیدار با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، طی نشست خبری شامگاه چهارشنبه در شهر نیویورک با اصحاب رسانه در میان گذاشت.

او همچنین در این نشست خبری گفت: «من آماده‌ام که فلسطینی‌ها اختیار لازم برای دفاع از خود را داشته باشند ولی آن‌ها باید فاقد قدرت نظامی‌ای باشند که با آن بتوانند به ما آزار و اذیت برسانند».

به گزارش وب‌سایت خبری «عرب ۴۸»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه سیطره امنیتی دولت فلسطین باید در دست این رژیم باشد، از توافق تل‌آویو و واشنگتن بر سر این مسئه خبر داد و گفت: «من مطمئن هستم که طرح آمریکا منعکس کننده این اصل خواهد بود.»

منظور نتانیاهو از طرح آمریکا اشاره به اظهارات ترامپ در دیدار با وی است که طی این دیدار رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت که کشورش برای پایان درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین طرحی را آماده می‌کند و  طی دو الی سه ماه آینده آن را به صورت علنی اعلام خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در این دیدار گفت: «من راهکار دو دولتی را دوست دارم. این چیزی است که به بهترین شکل عمل می‌کند.»

بنیامین نتانیاهو همچنین در نشست خبری خود گفت: «دولت [آینده] فلسطین هرگز اسرائیل را تهدید نخواهد کرد و یا هرگز فاجعه‌ای برای آن نخواهد بود».

او تأکید کرد که رژیم صهیونیستی تا زمانی که نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است، «هرگز» از سیطره امنیتی خود بر کرانه باختری رود اردن دست نخواهد کشید.

به رغم استقرار تشکیلات خودگردان در کرانه باختری، نظامیان رژیم صهیونیستی و پلیس این رژیم بر این منطقه نظارت دارند.

پیش‌تر یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که محمود عباس در دیدارهایی که با مقام‌های آکادمیک صهیونیست داشته، به آن‌ها گفته با تشکیل دولت فلسطین خلع سلاح شده موافق است 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.