ترامپ در توئیتی نوشت: چین عملا آگهی های تبلیغاتی را در «د موین رجیستر» و سایر روزنامه ها منتشر کرده و آنها را مثل خبر جلوه می دهد. این اقدام به خاطر آن است که ما آنها را زمینه در تجارت و باز کردن بازارها شکست می دهیم.

وی افزود، زمانی که جنگ تجاری با چین تمام شود، کشاورزان آمریکایی ثروتمند خواهند شد.

ترامپ در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع منع گسترش سلاح های کشتار جمعی برگزار شد و خود ریاست آن را برعهده داشت، مدعی شد: مطلع شدیم که چین در حال تلاش برای دخالت در انتخابات ما است. آنها نمی خواهند که من برنده این انتخابات شوم زیرا من تنها کسی بودم که جلوی آنها ایستادم.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در همان نشست با رد اظهارات مقام های آمریکایی در مورد دخالت پکن در امور کشورهای دیگر تاکید کرد که چین سیاست عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها پایبند است.

وزیر خارجه چین افزود که این کشور در سنت دیپلماسی خود همیشه بر عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها تاکید کرده است و مداخله دیگر کشورها در امور داخلی خود را هم برنمی تابد و اجازه نمی دهد کسی بدون دلیل به پکن اتهامات واهی وارد کند.

ترامپ بر بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه وضع کرده است. چین نیز در مقابل این اقدام دست به اقدامات تلافی جویانه زده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.