رضا اردکانیان در نشستی با مدیران شهرستان گرمسار اظهار کرد: ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺑﺮﺩاﺷﺖ ﺁﺏ ﺩﺭ مناطق بالادستی‌ یکی ازﻣﻮاﺭﺩی اﺳﺖ ﻛﻪ اﺯ ﺳﻮی اﻳﻦ ﻭﺯاﺭﺕ‌ﺧﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺟﺪ در حال ﭘﻴﮕﻴﺮی است.

وی با بیان این‌که ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺁﺏ ﺑﺮ اﺳﺎﺱ حوضه‌های ﺁﺑﺮﻳﺰ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻛﺎﺭ اﺳﺖ افزود: اﺟﺮای طرح‌های نظارتی و ﻛﻨﺘﺮلی ﺑﺮﺩاﺷﺖ ﺁﺏ ﺩﺭ بالادست‌ها ﻧﻘﺶ مؤثری ﺩﺭ ﻛﺎﻫﺶ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﺏ و اﺣﻘﺎﻕ ﺣﻖ‌آﺑﻪ ﻛﺸﺎﻭﺭﺯاﻥ ﺩاﺭﺩ .

اردکانیان ﺑﺎ اشاره به ﻣﺸﻜﻼﺕ ﭘﺮﻭﮊﻩ آب‌رسانی اﺯ ﺑﻨﺪ اﻧﺤﺮافی ﺳﻴﻤﻴﻦ ﺩﺷﺖ به ﮔﺮﻣﺴﺎﺭ گفت: تاکنون ﺟﻠﺴﺎﺕ ﭘﻴﮕﻴﺮی و ﺭﻓﻊ ﻣﺸﻜﻼﺕ اﻳﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩﺑﺮﮔﺰاﺭ و جمع‌بندی ﻧﻬﺎیی ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ مهرماه اﻋﻼﻡ می‌شود .

وزیر نیرو از تلاش برای تامین اعتبار برای تکمیل سد نمرود خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع سد نمرود و تامین اعتبار آن با هدف بهره‌برداری کامل از این سد را به جد دنبال خواهیم کرد و مهندس حاج رسولی‌ها از سوی وزارت نیرو مأمور برنامه ریزی برای تحقق این مهم شده است.

وی آبرسانی به روستاها را از اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: در خصوص موضوع آبرسانی به روستاها هم به لحاظ ساختاری جلسات بسیار خوبی در آغاز فصل بودجه برگزار شد و در همین ارتباط دیروز مراتب در مجلس شورای اسلامی نهایی شد.

وی اظهارامیدواری کرد؛ با کمک و پشتیبانی نمایندگان مردم شاهد تحول خوبی در زمینه آب‌رسانی به مناطق روستایی کشور باشیم.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مسئولان باید قدر فرصت‌های کوتاه خدمتگزاری را بیشتر بدانند افزود: شرایط اقتصادی امروز ایران طبیعی نیست.

وی بر لزوم وحدت و همدلی بیشتر تاکید و تصریح کرد: در نقطه مقابل ما بزرگترین قدرت اقتصادی دنیا یعنی آمریکا ایستاده است لذا باید با وحدت و همدلی از منافع ملی حمایت کنیم.

وی بر لزوم کمک به ایجاد فضای همراه با آرامش و ثبات در فضای اقتصادی تاکید کرد و گفت: در شرایطی هستیم که باید بر روح و روان جامعه تسلط بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم با آرامش در مقابل تمام توطئه‌های استکبار ایستادگی کرده و برنامه‌ریزی‌های مخرب آنها را خنثی کنیم.

اردکانیان با بیان این‌که باید بهترین راه را برای مواجهه با اقدامات مخرب استکبار پیدا کنیم، گفت: مردم ما در چهار دهه گذشته نشان دادند بهترین راه‌ها را متناسب با شرایط پیدا خواهند کرد .

بازدید وزیر نیرو ازپروژه آبرسانی سیمیندشت -گرمسار

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد پروژه آبرسانی سیمیندشت به گرمسار

وزیر نیرو در بدو سفر خود به استان سمنان وارد شهرستان گرمسار شد و از بند انحرافی سیمین ‌ دشت به گرمسار بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، حیدریان مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان در حاشیه این بازدید گفت: دکتر اردکانیان به همراه دکتر کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان، فرماندار و جمعی از مسئولان علاوه بر افتتاح چند پروژه از پروژه آبرسانی از بند انحرافی سیمین ‌ دشت به گرمسار که به روش bot در حال انجام است بازدید کردند.

وی افزود: هدف از اجرای پروژه آبرسانی از بند انحرافی سیمین ‌ دشت به گرمسار تامین آب شرب و صنعت مطمئن و پایدار برای شهرهای گرمسار آرادان و ایوانکی به میزان دو هزار و ۱۰۶ میلیون مترمکعب است.

وی فزود : خط انتقال فولادی به قطر ۱۰۰۰ میلی‌متر به طول سه کیلومتر، خط انتقال فولادی به قطر ۸۰۰ میلی‌متر به طول ۳۲ کیلومتر، پوشش داخلی اپوکسی و خارجی پلی اتیلن سه لایه، احداث دو واحد نیروگاه برق آبی به ظرفیت کلی ۲.۵ مگاوات، سیستم آبگیری از بند انحرافی سیمین‌دشت به ظرفیت هزار لیتر بر ثانیه، ۲ واحد مخزن فشار شکن ،طراحی و اجرای سیستم حفاظت کاتدیک سیستم‌های تقلیل فشار و ابنیه از ظرفیت‌های فنی این پروژه است. .

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه این پروژه تاکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ادامه داد: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.