سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به نیویورک شب گذشته به پایان رسید و وی و هیئت همراهش تاساعتی دیگر وارد تهران خواهند شد.

رئیس‌جمهور در طول این سفر با چهره‌ها و هیئت‌های مختلفی از کشورهای جهان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. یکی از این دیدارها که تصاویر آن حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت ملاقات با مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و هیئت همراه وی بوده که در فضای مجازی کاربران اقدام به انتشار آن کردند.
عمده این کاربران معتقد بودند چرا در مقابل هیئت فرانسوی، تیم ایرانی و رئیس‌جمهور کشورمان جلوی میزشان خالی بوده که گویا هیچ برنامه و یا چیزی برای ارائه نداشته و عملا در برابر هیئت فرانسوی مغلوب بودند.

عکس جنجالی دیدار روحانی و مکرون

حالا یکی از همراهان رئیس‌جمهور در نیویورک توضیحاتی در این زمینه داده است. او می‌گوید:‌ هیئت ایرانی میهمان هیئت فرانسه بود و جلسه در محل دفتر نماینده فرانسه در سازمان ملل برگزار شد، حجم پوشه های روبروی هیئت فرانسوی هم مربوط به اوراق و پرونده‌های کاری خودشان بود که در آنجا بود. اصولا کسی با پوشه مذاکره نمی‌کند، اتفاقا در مذاکرات دیپلماتیک سطح بالا هم با کارت‌های کوچک دستور مذاکره را مرور می‌کنند و بیشتر موارد از حفظ صحبت می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.