«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل سخنرانی کرد.

عباس در ابتدای سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا در مورد شهر قدس و فلسطین بود، گفت که «قدس فروشی نیست و حقوق فلسطینیان قابل چانه زنی نیست».

او با بیان اینکه صهیونیست‌های اشغالگر همچنان تلاش‌ها برای تشکیل دولت فلسطین را تضعیف می‌کند، گفت که فلسطینی‌ها با صلح به دولت مستقل خود خواهند رسید؛ چرا که این مسئله‌ای منصفانه است.

محمود عباس افزود: «تصویب قانون نژادپرست اسرائیل راهکار دو دولتی را از بین برده و رژیم آپارتاید را تقویت می‌کند».

رئیس تشکیل خودگردان فلسطین گفت که تشکیلاتش قانون «کشور یهود» را محکوم می‌کند و از کشوهای عضو سازمان ملل می‌خواهد آن را محکوم کنند.

ابو مازن همچنین به اقدامات اخیر آمریکا از قبیل شناساسی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خود به این شهر اشاره کرد و گفت که دولت فعلی آمریکا تعهدهای دولت‌های سابق را انکار کرده و راهکار دو دولتی (دولت فلسطین و دولت اسرائیل) را از تضعیف کرده است.

عباس همچنین اقدام کنگره آمریکا در بستن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در آمریکا را «غیر قانونی» خواند.

او دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را خطاب داد و از او خواست تصمیم‌های اخیر خود در مورد قدس و شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی را که با قوانین بین‌المللی در تعارض است، لغو کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که فلسطینی‌ها تنها «قدس شرقی» را که در اشغال صهیونیست‌ها است، پایتخت فلسطین می‌داند نه «ابودیس» و نه شهر دیگری.

او تأکید کرد: «می‌گویند شما را بدون تعیین مرزهای مشخص به رسمیت می شناسیم. نه، ما کشوری می خواهیم که مرزهای آن کاملا روشن باشد».

عباس از کشورهای جهان خواست دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند؛ چرا که این مسئله باعث تقویت موضع فلسطینی‌ها در مذاکرات با رژیم صهیونیستی خواهدش شد.

او گفت که هرگز آمریکا به تنهایی در مذاکرات تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی وساطت نخواهد کرد؛ چرا که آمریکا از این رژیم جانبداری می‌کند.

ابومازن تأکید کرد اگر آمریکا از تصمیم‌های اخیر خود عقب‌نشینی نکند، تشکیلات خودگردان نیز هرگز قطعنامه‌ها را اجرا نخواهد کرد.

او گفت که «وحشی‌گری اسرائیلی‌ها» باید متوقف شود و فلسطینی‌ها بایدبتواند سرنوشت خود را تعیین کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.