برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از دیدار برابر استقلال در شهرآورد ۸۸ اظهار داشت: خدمت همه دوستان سلام عرض می‌کنم. دربی را پشت سر گذاشتیم. همیشه جذاب است و سخت؛ انتظارها زیاد است؛ به بازیکنان به خاطر جنگندگی و شوق شان تبریک می‌گویم. از طرفداران تشکر می‌کنم که ما را تشویق کردند. با این نتیجه مثبت برای بازی در قطر می‌رویم. علیرغم اینکه بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا است، خوشحالم که در این بازی مصلحت اندیشی نکردیم و همواره به دنبال برد بودیم.

او ادامه داد: در بخش عمده ای از بازی جو را کنترل کردیم. خوشحالم اگرچه بازی را نبردیم. این مهم و خوشحال کننده است که ما همیشه فرهنگ برد و قهرمانی را در خودمان حفظ می‌کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره مصدومیت حسین ماهینی گفت: به دلیل مصدومیت و آزمایش هایی که انجام شده او را تا پایان فصل نخواهیم داشت. این فقدان بزرگی است. آن چیزی که من را خیلی خوشحال می‌کند بازیکنان هر دو تیم از خودشان انرژی گذاشتند و عملا نفس بریده از زمین بیرون آمدند. همینطور بازیکنان رقیب و سرمربی در رخکتن به دیدار ماهینی آمدند و با او همدردی کردند.

برانکو در پاسخ به این سوال که دربی جذاب نبود، اظهار داشت: این دربی بود و به هر حال هر دو طرف نقش بزرگی داشتند. با نظر شما موافق نیستم که بازی خوب نبود. اگر بازی سه سه پنج هفت میکردند هم اینگونه بود. دو تیم برتر ایران بازی می‌کردند و می‌دانید که نتیجه بازی برای هر دو تیم مهم است. نباید انتظار داشت که در هر بازی ۶ گل به دست بیاوریم. به هر حال این یک جنگ بود و استقلال هم ۶ ملی پوش دارد. بازی سختی در یک چهارم نهایی داشتند و خیلی ساده نیست که هر کاری به نتیجه برسد. شما دیدید که بعضی تیم‌های اروپایی چطور سقوط کردند یا شکست خوردند. چلسی بارسلونا رئال . فکر می‌کنم بازی محتوای زیادی داشت. هر دو طرف میل زیادی برای پیروزی داشتند و در اینگونه بازی‌ها گل‌ها از شانس‌های کم به ثمر می‌رسد.

در بازی با السد هم پرسپولیس با تغییر تاکتیک می‌تواند به نتیجه دست پیدا کند: عرض کردم ما برابر استقلال بازی کردیم. مقابل سپیدرود ۵۴۶ توپ برای ما بود و ۷۰ درصد مالکیت توپ را داشتیم. این استقلال بود و سپیدرود ته جدول است. استقلال تقویت شده و می‌خواهد کاندید مطرح برای قهرمانی باشد. نمی‌شود همانطور که برابر سپیدرود بازی کردیم مقابل استقلال بازی کنیم. برابر استقلال نمی‌توانید ۲۸ گل شانس گل ایجاد کنید. شما ببینید رحمتی، غفوری، زکی پور، سهرابیان، منتظری ملی پوش هستند. این دربی است با یک تیم قوی بازی کردیم. هر دو دنبال قهرمانی در ایران هستند. از نتیجه بازی راضی هستم و اگر برنده می‌شدیم بیشتر خوشحال می‌کرد.

برانکو در رابطه با اینکه در بازی دربی تصمیم داشتند بازی را کنترل کنند، گفت: نمی‌توان فکر کرد در دربی مصلحت اندیشی کنیم برای بازی با السد قطر. دیدید که دو مهاجم ما خیلی برابر دفاع استقلال حمله کردند. ما کنترل بازی را داشتیم و موقعیت های خطرناکی ایجاد می‌کردیم اما اینگونه موقعیت ها باید به گل می‌رسید. احتمالا روی علیپور پنالتی شده بود. شانس برای ارسال کرنر را کمال معمولا گل می‌کرد. نتیجه سه بازی گذشته چگونه رقم خورد. فکر نمی‌کنم نتیجه دور از انتظار بود. شما می‌دانید طرفداران دو تیم چقدر تاثیرگذار هستند. به همین خاطر به هر دو تیم تبریک می‌گوییم.

سرمربی سرخپوشان درباره اینکه عالیشاه فضای کمی برای نمایش داشت و ضعف از دست دادن دو بازیکن وحید امیری و صادق محرمی برطرف نشده است، گفت: تکرار می‌کنم این دربی بود. بازیکنان با کیفیتی در آن بازی می‌کنند.طبیعی است که ماهینی بعد از نیم ساعت مجبور شد به بیرون برود و کل مدافعان را تغییر بدهیم. اما بحث سرعت عالیشاه فضایی برای سرعت گرفتن نداشت چون استقلال خوب دفاع می‌کرد. ما امیری و محرمی را نداریم و مربوط به گذشته می‌شوند مانند علی دایی و مهدوی کیا. تمام شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.