نتانیاهو در سخنرانی روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر جنجال تازه ای به پا کرده و عکسی را به حضار نشان داد که ادعا می کرد تصویری از دومین سایت مخفی هسته ای جمهوری اسلامی است.

وی ادعا کرد که این سایت جدید یک انبار مخفی در تهران است که در آن مواد و تجهیزات لازم برای پیشبرد برنامه سلاح های هسته ای قرار دارد.

نتانیاهو با ادعای اینکه ایران ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را انتقال داده است، گفت این مواد هسته ای در تهران پخش شده و سلامت ساکنان شهر را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه سایت هسته ای جدید احتمالا تا ۳۰۰ تن مواد هسته ای را در خود جای داده است، گفت: «ایران هر چه را مخفی کند، اسرائیل آن را خواهد یافت.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با تاکید بر تلاش این رژیم برای مقابله با آنچه خشونت ایران در منطقه خواند، گفت که اسرائیل با جمهوری اسلامی در سوریه، لبنان و حتی عراق مقابله خواهد کرد.

وی سپس با ساده لوح خواندن مدافعان توافق هسته ای و بی تفاوتی آنها نسبت به برنامه های ایران و تاثیرات کاهش تحریم ها، ایران را متهم به استفاده از سلاح هایش برای "سوخت رسانی به ماشین جنگی" خود به جای بهبود اوضاع معیشتی شهروندانش کرد.

نتانیاهو سپس با انتقاد از اروپایی ها به خاطر مماشات با ایران و کمک به این کشور برای دور زدن تحریم ها، اعلام کرد که کشورهای اروپایی گویا هیچ چیز از تاریخ نیاموخته اند.

وی افزود که برجام نه تنها خطر جنگ را دور نکرد، بلکه جنگ را به خاطر حملات نیروهای ایرانی از خاک سوریه و نوار غزه، به نزدیکی مرزهای اسرائیل کشاند. او همچنین با متهم کردن ایران به تجهیز حزب الله لبنان به موشک های نقطه زن برای حمله به اسرائیل مدعی شد که حزب الله از شهروندان بیروتی به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

نتانیاهو سپس خطاب به حامیان برجام گفت که آن ها درباره ناچیز بودن تاثیر اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران کاملا در اشتباه بوده اند، چرا که اقتصاد ایران سال گذشته در حال رونق بود، ولی اکنون در حال فروپاشی است.

وی در ادامه از رهبران اروپا خواست تا به جای "در آغوش گرفتن" مقامات ایرانی، با تحریم های آمریکا علیه ایران همراه شوند.

به گفته نتانیاهو، برجام تنها یک تاثیر مثبت داشته است و آن هم نزدیک شدن اسرائیل به جهان عرب در مقابله با تهران بوده است. او ادامه داد که این "صمیمیت و دوستی" میان اسرائیل و اعراب موضوعی است که وی در طول عمر خود ندیده بود و تا همین چند سال پیش مساله ای غیرقابل تصور به شمار می رفته است.

وی سپس با تمجید از ایالات متحده آمریکا به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی، یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل) را "مردود از نظر اخلاقی" و آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) را سازمانی بدون پیشرفت و بهبود توصیف کرد.

نتانیاهو افزود: «اینجا در سازمان ملل، اسرائیل به طور خجالت آوری متهم به آپارتاید می شود... این همان یهودی ستیزی قدیمی است که با چهره ای جدید ظاهر شده است.»

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.