&#۳۹;ابراهیم الجعفری&#۳۹; در نشست وزاری خارجه عرب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که انجام گفتگو های صریحی که در آن مشکلات و راهکارهای تحقق ثبات در منطقه بطور مشخص مطرح شود، تنها راه برای حل وفصل بحران کنونی میان ایران و آمریکا است.

الجعفری که به نمایندگی از کشورش برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل درنیویورک بسر می برد افزود: ما از تمامی فرصت های مسالمت آمیز برای حل مشکلات و دوری از شبح جنگ استفاده می کنیم تا مصیبت ها و فاجعه هایی که در دیگر مناطق به وجود آمد و در کشورها هرج و مرج به وجود آورد و باعث از دست رفتن جان و اقتصاد و داشته های مردم شد، به منطقه ما بازنگردد.

وی گفت که عراق بر ضرورت ارتقای سطح توجه و عمل کشورهای عربی در مسائل راهبردی از جمله مسئله فلسطین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق چند روز پیش نیز در سخنانی در واکنش به تهدیدات اخیر &#۳۹;جان بولتون&#۳۹; مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران و کشورهای منطقه گفته بود که کشورش طالب صلح و امنیت است و هر گونه دخالت خارجی را مردود می داند.

الجعفری در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: ما طالب صلح و امنیت هستیم و این سیاست ما قابل چانه زنی نیست.

وی گفت: عراق با جنگ های متعددی درگیر شد و عراقی ها هزینه های بسیار بابت به هم خوردن امنیت پرداختند بر همین اساس با صدای رسا می گوییم که با هیچ تهدید یا مداخله ای همراهی نخواهیم کرد.

الجعفری تاکید کرد که عراق از حاکمیت ملی کشورها حمایت و هر گونه دخالت خارجی را در امور خود و هر کشور دیگری را مردود می داند.

بولتون اخیرا با تکرار ادعاها و تهدیدات دولتمردان تندروی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که ایران درصورت آسیب زدن به منافع آمریکا یا شهروندانش یا همپیمانانش در عراق، سوریه و دیگر کشورها با &#۳۹;عواقب سنگین&#۳۹; روبرو خواهد شد.

این اظهارات چند روز پس از آن بیان شد که مقامات و منابع عراقی از وجود مدارک قطعی مبنی بر دست داشتن کنسولگری آمریکا در بصره در حمله اخیر عده ای نفوذی به ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر و به آتش کشیدن آن خبر داده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.