«ماهاتیر محمد» در سخنرانی خود در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سیر تاریخی نحوه اشغال سرزمین فلسطین از سال ۱۹۴۸ توسط رژیم صهیونیستی را برشمرد و به مقاومت مردم فلسطین برای بازگشت به سرزمین خود اشاره کرد.

نخست‌وزیر مالزی سپس با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم فلسطین گفت: «جهان اصلا به اقدامات اسرائیل در تخطی از قوانین بین‌المللی، توقیف کشتی‌های حامل دارو، غذا و تجهیزات ساختمان‌سازی در آب‌های بین‌المللی، توجهی نشان نمی‌دهد».

ماهاتیر محمد همچنین گفت رژیم صهیونیستی با حمله به بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر ساختمان‌ها باعث کشته شدن شهروندان بی‌گناه که در میان آنها دانش آموزان و افراد بیمار نیز حضور دارند، می‌شود.

نخست‌وزیر مالزی سپس گفت: «جهان با ترغیب فلسطین برای شناختن اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت اسرائیل، به اسرائیل پاداش می‌دهد».

ماهاتیر محمد در بخش دیگری از سخنرانی خود به مسئله جنایت علیه مسلمانان «روهینگیا» توسط ارتش میانمار اشاره کرد.

نخست‌وزیر مالزی گفت:«مسلمان در ایالت راخین میانمار کشته می‌شوند، منازل آنها به اتش کشیده می‌شود و میلیون‌ها نفر مجبور به فرار می‌شوند».

ماهاتیر محمد افزود:«با این وجود مقامات میانماری از جمله برنده جایزه صلح نوبل (سو چی، رهبر حزب حاکم) این حادث را انکار می‌کنند. آیا جهان باید فقط نظاره‌گر این نسل کشی باشد و کاری صورت ندهد؟».

نخست‌وزیر مالزی همچنین با اعلام اینکه سازمان ملل نیازمند«اصلاحات» است گفت: «پنج کشور بر اساس پیروزی‌های خود در ۷۰ سال قبل، نمی‌توانند ادعا کنند که حق دارند برای همیشه جهان را به عنوان خون‌بهای خود مطالبه کنند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.