حساب های کاربری ۵۰  میلیون نفر، نقض شده است. این اتفاق را مهندسان فیسبوک در تاریخ ۲۵ سپتامبر کشف کرده اند اما تا کنون مسکوت نگه داشته بودند.

درواقع به نظر می رسد ابعاد ماجرا بسیار حاد شده چرا که فیسبوک امروز رسما اعلام کرده که مورد حمله شدید قرار گرفته است.بر اساس اطلاعات اولیه مهندسان فیسبوک چاره ای جز خارج کردن اجباری کاربران آسیب دیده و ورود مجددشان به حساب های کاربری ندارند.

مارک زاکربرگ در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت: "من خوشحال هستم که این اسیب پذیری را کشف کردیم. خوشحالم که در مرحله ابتدایی و پیش از آسیب رسیدن جدی به جامعه موفق شدیم آن را مهار کنیم."

اما خوشحالی زاکربرگ چندان فایده ای نخواهد داشت، چرا که این نقض می تواند به بهای مشکلات گسترده ای برای فیسبوک در نظر گرفته شود. فیسبوک هم اکنون در تلاش است هر نوع دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده را انکار کند.

از سوی دیگر مدت زیادی از جنجال های کمبریج آنالیتیکا نگذشته است. باید دید  این ماجرا چه ابعادی خواهد داشت،آن هم پس از ترک شدن زاکربرگ توسط موسسان اینستاگرام

فیس بوک اعلام کرده است که مهاجمان از طریق ویژگی « view as» از طریق فاکس های دسترسی به فیس بوک سرقت کرده اند و پس از آن موفق شده اند از حساب های کاربری استفاده کنند. ویژگی مذکور به کاربران اجازه می دهد تا ببینند که کدام یک از اطلاعاتشان سرقت شده است.

فیسبوک در بیانیه ای اعلام کرده: "از آنجایی که ما  تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده ایم، هنوز دقیقا متوجه نشده ایم که  آیا این حساب ها مورد سوء استفاده قرار گرفت یا هکرها به اطلاعات دسترسی پیدا کرده اند یا خیر."

سهام فیس بوک پس از این ماجراها در معاملات بعد از ظهر ۳ درصد کاهش یافت و به ۱۶۳.۷۸ دلار رسید

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.