جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تورم افسار گسیخته در شرایط فعلی اظهار داشت: از لحاظ علم اقتصاد تورم در شرایطی ایجاد می‌شود که بین عرضه و تقاضا تعادل وجود نداشته باشد یعین عرضه پایین و تقاضا بالا باشد، اما امروز در کشور اینگونه نیست، بلکه انتظار تورم باعث افزایش تورم در کشور شده است و بسیاری از شبکه های مجازی به این موضوع دامن می‌زنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: این که ما مرتب به دنبال یک نهاد جدید برای کنترل قیمت ها باشیم و موازی کاری انجام دهیم به جای برون رفت از مشکلات گره کوری در آن ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط اقتصادی را به درستی تبیین کنیم، تصریح کرد: نهادها و سازمانها باید پاسخگو باشند، باید وظایف هر وزیر و هر ارگان را تعریف کنیم و در جاهایی که کوتاهی انجام شده و یا سیاست اشتباهی اجرایی شده است، برخورد شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد: آنچه که امروز به مشکل اقتصاد دامن می‌زند کلی گویی و سطحی نگری است محتکرین کالا کسانی هستند که در گمرک دارای پرونده بوده و پیداکردن آن ها مشکل نیست، دستگاه های مسئول باید پیگیری لازم را داشته باشند. ما باید کارشناسی شده با مسئله اقتصاد برخورد کنیم و از تشویش اذهان عمومی بپرهیزیم چرا که این امر خود به بحرانی شدن اوضاع کمک می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.