این ها بخشی از اظهارات زن ۱۹ ساله ای است که برای طرح شکایت از شوهر سابق خود وارد کلانتری شده بود. او ادعا می کرد چند نفر با سرکردگی همسر سابق‌اش شبانه به منزل وی دستبرد زده اند و با تهدید به مرگ اموالش را ربوده اند.

در تشریح سرگذشت خود به مشاوره و مددکار اجتماعی کلانتری پنجتن مشهد گفت: ۱۹ سال قبل در خانواده ای کم بضاعت به دنیا آمدم. پدرم کارگر ساده ساختمانی بود که با زحمت کشی مخارج زندگی من و برادر کوچک ام را تامین می کرد. آن زمان در یک منزل نقلی ودر یکی از شهرک های حاشیه مشهد زندگی می‌کردیم. در حالی که درآمد پدرم برای هزینه های زندگی و بیماری مادرم کفایت نمی کرد ولی آن روزها من کودکی بیش نبودم و معنی «نداری» را نمی فهمیدم.

هشت سال بیشتر نداشتم که مانند دیگر اعضای خانواده در مرگ پدرم لباس سیاه بر تن کردم. او به خاطر سکته قلبی از دنیا رفت و من و برادر کوچک ام زیر چتر مادر قرار گرفتیم ولی عمر او نیز به دنیا نبود و تنها دوسال بعد از مرگ پدرم دار فانی را وداع گفت چرا که او نیز از یک بیماری صعب العلاج رنج می برد. در این شرایط بود که عمه ام سرپرستی من و برادرم را به عهده گرفت و ما زندگی جدیدی را با همه تلخ کامی های روزگار شروع کردیم. 

با آن که عمه ام وضعیت مالی خوبی نداشت اما عاشقانه هزینه های تحصیل ما را می پرداخت و نمی گذاشت طعم یتیمی را احساس کنیم. ولی من هیچ وقت قدر محبت های او را نفهمیدم. تازه وارد سیزدهمین سال زندگی ام شده بودم که روزی نگاهم به لبخندهای جوانی افتاد که از مقابل مدرسه ام عبور می‌کرد. نمی‌دانم چرا نگاهم را از نگاهش برنداشتم و با یک لبخند خیابانی پاسخ اش را دادم. 

این گونه بود که رابطه من و رشید درحالی شکل گرفت که او هر روز در مسیر مدرسه به سراغم می آمد و دقایقی را داخل کوچه های خلوت اطراف مدرسه با یکدیگر صحبت می کردیم. طولی نکشید که رشید مرا خواستگاری کرد اما عمه ام به شدت مخالف این ازدواج بود. 

در این شرایط من که دلباخته رشید بودم و این ارتباط شیطانی را عشقی آتشین می نامیدم، با رفتارهای زشت و زننده، روزگار عمه ام را سیاه کردم تا جایی که مجبور شد با ازدواج ما موافقت کند ولی شناسنامه من گم شده بود به همین دلیل تصمیم گرفتم فعلا با جاری شدن خطبه عقد به یکدیگر محرم شویم و ازدواج کنیم تا در آینده ازدواجمان را به ثبت رسمی برسانیم. 

هنوز چند ماه بیشتر از این ماجرا نگذشته بود که فهمیدم همسر ۱۸ ساله ام نه تنها رفیق باز است و با زنان و دختران دیگری ارتباط دارد، بلکه مخارج زندگی را از طریق سرقت یا فروش موادمخدر تامین می‌کند. می دانستم با این شرایط سرنوشت خوبی نخواهم داشت به همین دلیل سعی کردم مقداری پول و طلا برای آینده ام پس انداز کنم. دو سال بعد رشید درحالی دستگیر و برای چند سال روانه زندان شد که من دختر کوچکی را در آغوش داشتم. 

در این میان «روزبه» که یکی از دوستان همسرم بود از نظر مالی به من و فرزندم کمک می‌کرد اما من که امیدی به ادامه زندگی با رشید نداشتم، در حالی از او طلاق گرفتم که روزبه از من خواستگاری کرده بود. او وقتی با پاسخ منفی من روبه رو شد، قول داد که من و فرزندم را خوشبخت می کند تا جایی که تلخ کامی های گذشته را فراموش کنم. «روزبه» آن قدر جملات عاشقانه را در گوشم زمزمه کرد تا این که به عقد موقت او درآمدم ولی در مدت کوتاهی فهمیدم که از چاله به چاه افتاده ام و روزبه خلافکارتر از رشید است. 

این گونه بود بعد از پایان عقد موقت از او جدا شدم اما دیگر آسایش و آرامش نداشتم چرا که روزبه مدام برایم ایجاد مزاحمت می کرد و دست بردار نبود. او چند شب قبل نیز به همراه دوستانش شبانه وارد منزلم شد و با تهدید به مرگ و با توسل به زور همه پس انداز و طلاهایم را به سرقت برد و ... 

شایان ذکر است، به دستور سروان محمد ولیان (رئیس کلانتری پنجتن) تحقیقات برای دستگیری متهمان مورد ادعای این زن آغاز شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.