النشره گزارش داد، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ضمن رد ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص حضور نیروهای ایرانی در عراق اظهار کرد: ما کشورمان را با فداکاری‌ آزاد کردیم و ملت عراق در مقابل تقسیم مقاومت کردند. عراق هرگز فراموش نخواهد کرد که چه کسی در کنار این کشور در نبرد با داعش ایستاد.

جعفری تاکید کرد: ما اظهارات نتانیاهو را در خصوص حضور نیروهای ایرانی در عراق که به بهانه هدف قرار دادن حاکمیت کشورمان مطرح می‌شود، رد می‌کنیم و نباید از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای تهدید امنیت و حاکمیت دیگر کشورها استفاده شود.

وی در رابطه با فلسطین نیز گفت: عراق از مساله فلسطین و اعلام این کشور به پایتختی قدس شرقی حمایت می‌کند. ما با اعمال تحریم بر هیچ کشوری همراه نمی‌شویم و معتقدیم که حل و فصل مساله یمن از طریق حمایت از گفت‌وگوها میان طرف‌های درگیر در این کشور محقق می‌شود.

این مقام عراقی ادامه داد: عراق خواهان روابط خوب با ترکیه است.

وی گفت: پیروزی نظامی بر تروریسم به معنای پایان آن نیست و همچنان مراحل دیگری در مقابل عراق برای ریشه کن کردن کامل آن باقی است و جامعه بین‌الملل نیز باید یک راهبرد دارای ابعاد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی برای مقابله با تروریسم تدوین کند.

ابراهیم جعفری در ادامه همچنین خواستار حمایت از جوانان، زنان، کودکان و اقلیت‌ها شد.

وزیر خارجه عراق گفت که کشورش با حمایت جامعه بین‌الملل توانست که داعش را شکست دهد و امروز نیز به کمک‌های آن برای بازسازی خود چشم دوخته است.

وی تصریح کرد: دولت عراق بر ضرورت حفظ صلح و امنیت بین المللی اعتقاد دارد و صلح در منطقه تنها از طریق خروج اسرائیل از اراضی اشغالی محقق خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.