«مستشار سیاسی»، کاربر و فعال سیاسی سعودی معروف در صفحه شخصی‌ خود در توئیتر از رایزنی‌های میان دو رژیم سعودی و صهیونیستی برای احداث و افتتاح یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در خاک عربستان خبر داد.

وی نوشت: مقامات مسئول امنیتی سعودی و شماری از افسران موساد، امکان احداث و افتتاح یک پایگاه نظامی اسرائیلی در خاک عربستان را بررسی کردند و توافق شده است که این مسئله در دیدارها و مذاکرات آتی پیگیری شود. به نظر می‌رسد طولی نخواهد کشید تا شاهد احداث بیش از یک پایگاه نظامی اسرائیلی در منطقه خلیج [فارس] باشیم.

13970707000741_Test_NewPhotoFree

در ادامه این پست توئیتری آمده است که تصمیم آمریکا مبنی بر خارج کردن سامانه‌های پاتریوت از حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس، این بهانه را به «بن سلمان» ولی‌عهد عربستان داده تا پایگاه‌های نظامی صهیونیستی را جایگزین این سامانه‌ها کند و این‌چنین این اقدامش را توجیه کند که می‌خواهد شلیک موشک‌ها از سوی یمن را مهار کند.

پایگاه خبری «الواقع السعودی» نیز با استناد به این پست توئیتری نوشت: پیش از این نیز، منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که رژیم آل سعود قصد دارد منطقه‌ای به مساحت 16 هزار کیلومتر در منطقه «تبوک» را که گفته می‌شود، ملک شخصی بن‌سلمان است، به رژیم صهیونیستی بدهد و از آن به عنوان یک انبار برای سلاح‌های شیمیایی استفاده کند. به همین دلیل نیز اعلام شده است که این منطقه، یک منطقه ممنوعه است.

بنا بر این گزارش، همچنین قرار است از این زمین برای اهداف نظامی در چارچوب همکاری میان ژریم آل سعود و رژیم صهیونیستی از جمله احداث یک پایگاه نظامی استفاده خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.