اسکای نیوز نوشت، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه عنوان داشت: دولت سوریه با کمک روسیه به حمایت از آوارگان و تامین ملزومات زندگی برای آنها ادامه می‌دهد.

ولید معلم تصریح کرد: طرف‌هایی هستند که پرونده انسانی را سیاسی کرده و آن را به عنوان اهرم فشاری در اجرای دستورکارهای سیاسی خود به کار می‌گیرند.

وزیر خارجه سوریه عنوان داشت: ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا غیر قانونی بوده و با هر چیزی در سوریه جنگید جز تروریسم.

وی تاکید کرد که ائتلاف تحت امر آمریکا شهر رقه در سوریه را منهدم کرد و کشتارهای دسته جمعی را در حق غیرنظامیان مرتکب شد و مناسب‌ترین نام برای آن "ائتلاف حمایت از تروریسم" است و اهداف این ائتلاف با اهداف گروه‌های تروریستی برای گسترش آشوب و کشتار و تخریب همسو است.

ولید معلم خاطرنشان کرد: ما با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همکاری می‌کنیم اما کشورهایی هستند که مانع از انجام تحقیقات در سوریه می‌شوند.

وی افزود: ترکیه با تسهیل در عبور تروریست‌ها از طریق اراضی خود، از آنها در سوریه پشتیبانی کرد.

ولید معلم خاطرنشان کرد: ما بر چارچوب فعالیت کمیته بررسی قانون اساسی تاکید داریم و نباید هیچ شروطی تحمیل شود.

وی تاکید کرد که درهای سوریه در مقابل تمامی سوری‌های خارج از کشور برای بازگشت داوطلبانه و امن به وطن خود باز است.

ولید معلم تصریح کرد که استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحت هر شرایط و در هر مکان و زمانی و علیه هر فردی، امری محکوم شده و کاملاً مردود است.

وی درمورد تلاش‌ها برای بازسازی سوریه خاطرنشان کرد: اولویت برای مشارکت در برنامه‌های بازسازی سوریه متعلق به کشورهای دوستی است که در جنگ علیه تروریسم با ما مشارکت کردند. ما از طرح‌های کشورها و طرف‌هایی که در تعدی به سوریه مشارکت نداشتند، استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه سوریه از سازمان ملل نیز خواست تا برای پایان دادن به هرگونه اقدامات اسرائیل در جولان اشغالی و فلسطین اشغالی دست به کار شده و اسرائیل را ملزم به اجرای قطعنامه‌های ذی ربط سازمان ملل کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.