ری یونگ هو، رئیس دستگاه دیپلماسی کره‌شمالی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: بسیاری از کشورها در جهان تلاش‌های خود را بر تحقق صلح و توسعه متمرکز کرده‌اند اما این تلاش‌ها در مواردی با چالش های جدی مواجه است.

وزیر امور خارجه کره‌شمالی بیان کرد، در شبه‌جزیره کره روند ملموسی برای حرکت به سمت صلح و توسعه در سال میلادی جاری ایجاد شد. در آوریل گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی راهبرد جدیدی را پیش گرفت که تمرکز آن توسعه اقتصادی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کره‌شمالی گفت: در دهه‌های گذشته از آنجا که توانسته‌ایم توانایی‌های دفاعی ملی و قدرت برای مقابله با تهدیدهای هسته‌های علیه کره‌شمالی را تحکیم کنیم، اکنون تلاش‌‌های ما به طور کلی بر توسعه اقتصادی متمرکز شده که این امر رسالتی تاریخی برای ما محسوب می‌شود.

ری یونگ هو بیان کرد: رهبر کره‌شمالی برگزاری نشست‌های دیپلماتیک در سطح بالا را با عزمی راسخ پیگیری کرد تا شبه‌جزیره کره به سرزمینی عاری از تسلیحات و تهدیدات هسته‌ای تبدیل شود. او در این زمینه اقدامات قابل توجهی برای بهبود روابط دو کره و روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ به عمل آورد.

وزیر امور خارجه کره‌شمالی گفت: با توجه به توفیقاتی که ما در کاستن از تنش‌ها در شبه‌جزیره کره و منطقه حاصل کرده‌ایم، امنیت و صلح در این منطقه تحکیم خواهد شد و این امر به دستیابی به جهانی امن‌تر منجر می شود که البته مطابق با منافع تمامی اعضای سازمان ملل متحد است.

وی ادامه داد: این واقعیت که نمایندگان کشورهای متعددی به اتفاق آرا از جهت فعلی تحولات در شبه‌جزیره کره استقبال و حمایت کرده‌اند، نشان می‌دهد که انتخاب راهبردی دولت کره شمالی و تلاش‌های صادقانه آن مطابق با منافع مشترک و اراده جامعه بین‌المللی است.

او گفت: راهکار تحکیم صلح و امنیت در شبه‌جزیره کره اجرای بیانیه مشترک آمریکا و کره‌شمالی است که در نشست تاریخی ماه ژوئن در سنگاپور مطرح شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کره‌شمالی اظهار کرد: با اجرای این بیانیه روند فعلی در راستای تحقق آشتی به صلحی دائمی منجر خواهد شد و خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه‌جزیره کره محتمل خواهد بود.

وزیر امور خارجه کره شمالی بیان کرد: موضع ما این است که خلع سلاح هسته ای در شبه‌جزیره کره باید در کنار اقدامات همزمان دیگری به صورت گام به گام انجام شود و روند ایجاد اعتماد در اولویت قرار گیرد.

ری یونگ هو تأکید کرد: تعهد دولت کره‌شمالی در راستای خلع سلاح، مستحکم است اما با این حال این امر تنها در صورتی ممکن است که آمریکا اعتماد ما را نسبت به خود جلب کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.