نتانیاهو بار دیگر بر سمفونی تکراری خود نواخت و با اطمینان تاکید کرد که اسرائیل به تمام اطلاعات سری ایران دست می یابد و لازم است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرعت اقدام به بازرسی از این منطقه کنند.

اما پس از اشاره به قسمتی از صحبتهای نتانیاهو در مورد ایران، سه سوال مطرح می کنیم که مایلیم خوانندگان خود به آن پاسخ دهند:

1-در صورتی که اسرائیل اطمینان کاملی از ادامه فعالیتهای هسته ای ایران و انبار کردن مواد اتمی دارد، چرا طبق عادتش، نسبت به حمله به نقاط مورد ادعای خود، اقدام نمی کند و به این وسیله نقشه های ایران را با شکست مواجه نمی کند؟! همانطور که در مورد هدف قرار دادن پایگاههای ایران در سوریه حریص است. به عقیده ما، این مساله به دو امر بازمی گردد:

اول اینکه نتانیاهو خود می داند ادعاهایش کذب محض و حاصل توهماتش است، و دوم اینکه دشمن اسرائیلی جرأت ضربه زدن به حق حاکمیت و سیادت ایران را ندارد، از این رو، نتانیاهو به دنبال تحریک دیگر دولتها برای مقابله با ایران است.

2-صرفنظر از بندهای توافقها، چرا این تنها ایرانی ها هستند که باید به دنبال درخواست رئیس یک رژیم اشغالگر و جعلی، درهای تاسیسات وابسته به خود را برای بازرسی بگشایند؟! ایا برای مثال ایرانی ها حق ندارند از منبر مجمع عمومی سازمان ملل خواستار بازرسی تاسیسات هسته ای اسرائیلی شوند که می تواند امنیت ملی ایران را تهدید کند؟ به ویژه با توجه به اینکه در تفکر اسرائیلی ها، جمهوری اسلامی به عنوان تنها دشمن آنها محسوب می شود.

3-آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها تکرار کرده است که ایران به بندهای توافق هسته ای پایبند است، بنابراین، چرا جهان باید یاوه گویی های نتانیاهو را باور کرده و نظر آژانس را رها کند؟! اژانسی که هیچ منافعی در رابطه با ایران ندارد و در گزارشهایی که ارائه می دهد، کاملا بی طرفانه عمل می کند. در ادامه، ایا عاقلانه است که دولت سابق آمریکا و دولتهای اروپایی که امضا کننده توافق هسته ای با ایران هستند، تا کنون نتوانسته باشند، این مکان دروغین مورد ادعای نتانیاهو را کشف کنند؟!

تأمّل و پاسخ را به خواننده واگذار می کنیم، اما شاید خروج هیئت ایرانی از جلسه مجمع عمومی، پیش از سخنرانی نتانیاهو، بهترین پاسخ به این رژیم غاصب و اتهامات بی اساس آن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.