یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بامداد امروز یکشنبه (۳۰ سپتامبر)، فرودگاه بین‌المللی «دبی» را هدف قرار داد.

یک منبع آگاه در یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «المسیرة» اعلام کرد که صبح امروز، پهپاد «صماد-3» طی چندین حمله، فرودگاه بین‌المللی دبی را که در فاصله 1200 کیلومتری یمن قرار دارد، هدف قرار داده است.

این دومین بار است که به دلیل مشارکت امارات در تجاوز به یمن و ارتکاب «جنایت جنگی» علیه شهروندان یمنی از چهار سال پیش تاکنون، دبی به عنوان پایتخت اقتصادی این کشور، هدف حمله نیروهای یمنی قرار می‌گیرد.

 

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در 27 آگوست گذشته نیز چندین حمله علیه فرودگاه بین‌المللی دبی، انجام داده بود و پیش از آن در 26 ژوئیه نیز فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را با همین نوع پهپاد هدف قرار داده بود.

بیست روز بعد، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که این حمله حداقل 14 زخمی بر جا گذاشت و به بخش‌هایی از فرودگاه نیز آسیب زد.

سرتیپ «شرف لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در همان زمان هشدار داد که حمله به فرودگاه دبی پس از فرودگاه ابوظبی، «در پاسخ به جنایات متجاوزان» [سعودی-اماراتی] انجام شده و دیگر همه نقاط امارات در تیررس است لذا بهتر است شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی از امارات دوری کنند.

امارات بعد از عربستان سعودی، عضو شماره دو «ائتلاف عربی» علیه یمن است که جنگ نظامی را از ششم فروردین 1394 علیه یمن آغاز کرده است.

امارات علاوه بر حضور در جنگ، بعد از شکست‌های متوالی عربستان در جبهه‌های مختلف یمن، فرماندهی عملیات اخیر این ائتلاف در جبهه ساحل غربی یمن را بر عهده گرفت اما جز موفقیت‌های محدود در نزدیکی باب‌المندب (شامل مناطق ذوباب، کهبوب و المخا) این عملیات بزرگ نیز که از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شده، تاکنون شکست خورده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.