عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرآنلاین در واکنش به جریان انداختن دوباره طرح استیضاح رئیس جمهور توسط یکی از اعضای فراکسیون امید گفت: این اقدام برخی نمایندگان اصلاح طلب را می توان دوگونه تفسیر کرد. یک تفسیر این است که می خواهند در انتخابات پیش رو حساب خود را از کارنامه دولت جدا کنند.

وی افزود: اصلاح طلبان مجلس در واقع می خواهند بگویند ما خیلی با عملکرد این دولت همراه نبودیم و انتقاد داشتیم، لذا مردم ناراحتی خود را از برخی کاستی ها و ضعف مدیریت ها از حساب اصلاح طلبان جدا کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: تفسیر دوم آن است که برخی اصلاح طلبان مواضع رئیس جمهور بعد از خروج ترامپ از برجام را نپسندیدند به عبارت دیگر به کارگیری این تجربه گران سنگ، مورد قبول برخی عناصر تندرو اصلاح طلب نیست لذا آنها می خواهند با برخی موضعگیری های نمایشی رئیس جمهور را نسبت به این مواضعش نادم کنند.

وی افزود: مواضع جناب آقای روحانی برابر زورگویی های ترامپ بر مذاق این افراد خوش نیامده است چون مایلند ما فقط ذیل بلوک غرب تعریف شویم و حتی به شعار «نه شرقی و نه غربی» پایبندی ندارند. این افراد نمی خواهند ایران در جهان معاصر برای تعاملات بین المللی خود به دنبال منابع مختلف باشد، پس خیلی ناراحت می شوند از اینکه چهره واقعی آمریکا کاملا آشکار و راه بازگشت به ذیل غرب کاملا مسدود شود. از این رو مواضع نمایشی اتخاذ می کنند که ظاهرش به نام مردم و دفاع از مصالح اقتصادی جامعه است اما در پشت صحنه ناراحت هستند که چرا روز به روز فاصله ایران با غرب به دلیل برخورد های غیرانسانی غرب زیاد می شود.

سلیمی نمین تأکید کرد: این آقایان اصلاح طلب می خواهند هرچه سریع تر بحث متنوع سازی تعاملات بین المللی ایران را خاتمه دهند و ایران را دوباره ذیل غرب تعریف کنند اما این رویکرد خیلی پشتوانه ندارد یعنی از اتکای زیادی برخوردار نیست.

 

وی افزود: در شرایط کنونی همه کسانی که به مصالح ملی می اندیشند، نه منافع تبلیغاتی انتخاباتی خود را دنبال می کنند و نه منافع سیاسی گرایش به غرب را، بلکه منافع جدی این مرز و بوم را با همه سلایق مختلف پی می گیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: اگر می خواهیم درباره حل مشکلات کشور امروز کمک کنیم باید در قالب همین دولت باشد. نباید در مقام تضعیف دولت برآییم چون ولو حل مشکلات در قالب این دولت کُند باشد ما نباید نظم خود را به هم بزنیم. به هم زدن نظم جامعه به نفع دشمن است و او در واقع برای اعمال فشار بیشتر تحمیل اراده نژادپرستانه اش فرصت پیدا می کند و نتیجه اش آن خواهد بود که ما را فرسنگ ها به عقب ببرد.

سلیمی نمین اظهار کرد: برای اینکه ما در برای تمایلات نژادپرستانه هیأت حاکمه آمریکا بتوانیم محکم‌تر بایستیم، عقل و منطق حکم می کند، دولت موجود را تقویت کنیم و اگر توانی و قدرتی داریم به قدرت دولت بیافزاییم تا مشکلات برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.