روزنامه مارکا اسپانیا روز یکشنبه نوشت: مشکلات به وجود آمده بین رونالدو و اداره مالیات اسپانیا، زنجیره ای از بحث ها را آغاز کرد و تصمیمات ناشی از آن در نهایت او را از مادرید به تورین سوق داد.

گزارش اخیر از برگزاری جلسه ای با حضور رونالدو در خانه «خورخه مندس» مدیر برنامه های وی در ماه مه ۲۰۱۷ حکایت دارد.

رونالدو در جریان این جلسه با اشاره به مشکلات مالیاتی پیش آمده، به مشاوران خود از عدم تمایلش برای ریسک کردن پرده برداشته است.

وی در این جلسه اظهار داشت: من درس نخوانده ام و تنها کاری که در زندگی انجام داده ام فوتبال بازی کردن است، اما احمق نیستم و به هر کسی اعتماد نمی کنم؛ به همین دلیل زمان استخدام مشاور مالیاتی، ۳۰ درصد بیشتر از مبلغ درخواستی به او پرداخت می کنم و این کار را صرفا برای جلوگیری از بروز مشکل انجام می دهم.

رونالدو پس از اینکه در مورد پرداخت مالیات توجیه شد، انتظار داشت تا باشگاه رئال قرارداد جدیدی را با افزایش دستمزد به منظور تزار کردن مشکلات مالیش به وی پیشنهاد دهند، درست همان کاری که بارسلونا در مورد «لیونل مسی» انجام داده بود.

با این حال، باشگاه مادریدی تمایلی به ورود و دخالت در مسائل و مشکلات مالی رونالدو از خود نشان نداد و فاصله خود را با مسائل حقوقی وی حفظ کرد، اقدامی که از نظر رونالدو نوعی خیانت محسوب می شد.

علاوه بر این، رونالدو با توجه به درآمد ۲ برابری مسی و انتقال رکوردشکن نیمار به پاری سن ژرمن، رفتار بالانشینان در سانتیاگو برنابئو را بی احترامی به خود قلمداد می کرد.

خشم رونالدو زمانی دو چندان شد که «زین الدین زیدان» سرمربی وقت کهکشانی ها، ظاهرا با ارائه این دلیل که رونالدو در رختکن بیش از اندازه در مورد مسائل و مشکلات مالی خود بحث می کند، با مدیران باشگاه صحبت کرده و از آنها خواسته تا مشکلات او را حل کنند.

در صدر تمامی این اختلافات، احساس نفر دوم بودن در مقایسه با «آلفردو دی فرانچسکو» برترین بازیکن تاریخ باشگاه مادریدی است؛ در واقع زمانی که پای بهترین بازیکن رئال به میان بیاید، همواره از دی فراچسکو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ این باشگاه نام برده می شده است و این موضوع بیش از هر چیز دیگری رونالدو را آزار داده است.

گفته می شود رونالدو در این باره اظهار داشته است: آنها همیشه نام مرا بعد از دی فراچسکو به زبان می آورند، نمی دانم دیگر چه کاری باید انجام دهم؟

و در پایان، مجموعه این اتفاقات موجب شد تا رابطه این فوق ستاره با رئال مادرید رو به تیرگی رفته و در نهایت شرایط کوچ او از مادرید به تورین و آغاز ماجراجویی دیگر در ایتالیا برای وی فراهم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.