علی کاردر در مراسم امضای قرارداد ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و تاسیسات جانبی در بندر جاسک به روش BOT بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت پترو امید آسیا با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: در شرکت ملی نفت تعداد نیروهای بازنشسته بسیار کم است و فقط من بودم که مانده‌ام. برای سمت من هم در حال پیدا کردن گزینه مناسب هستیم. یک تعداد گزینه مشخص شدند که در حال بررسی هستند و طی دو ماه آینده گزینه مناسب تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های شش میلیارد دلاری صنعت نفت در حال صدور اوراق مشارکت هستیم و تاکنون دو مناقصه برای میادین اهواز برگزار شده است. این فعالیت جزو اهداف جدی وزارت نفت است و به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که تولید نفت در ایران به طور جدی دنبال می‌شود، گفت: ایران برنامه‌ای برای توقف تولید ندارد.

ایران به همه درآمدهای نفتی خود دسترسی دارد

کاردر در مورد دسترسی ایران به درآمدهای نفتی توضیح داد: ایران به همه درآمدهای نفتی خود به طور کامل و بدون هیچ تغییری دسترسی دارد و میزان درآمدهای نفتی امسال ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. اکثراً به دنبال اسکناس هستند در حالی که اسکناس در دنیا جابه‌جا نمی‌شود. هیچ جای دنیا آن قدر که مردم ایران دنبال اسکناس هستند، نیستند و معاملات بانکی انجام می‌شود. در حال حاضر پول هر نفتی که به فروش می‌رسانیم قابل استفاده است.

وی ادامه داد: راه‌حل‌های مختلفی هم در حال برنامه‌ریزی و طراحی برای اتفاقات احتمالی آینده در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه در مورد معامله با چین با یوآن و حضور در بورس چین گفت: هنوز چین جدی نیست. ما هم منتظریم بازار فعال شود تا شرکت کنیم. فقط بررسی‌های اولیه صورت گرفته است و باید جوینت‌ونچر تشکیل شود.

کاردر در مورد بیمه محموله‌های نفتی ایران نیز توضیح داد: بیمه‌ها توسط ایران است و ما ریسک آن را کاملا می‌پذیریم.

هندی‌ها پول نفت ایران را به یورو پرداخت می‌کنند

وی در مورد دریافت پول نفت ایران از هند به روپیه گفت: این موضوع هنوز قطعی نشده است و هندی‌ها در حال حاضر پول نفت را به یورو پرداخت می‌کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مذاکره با هندی‌ها برای توسعه میدان فرزاد B ادامه دارد.

IPC بعدی در راه است

کاردر در مورد قرارداد IPC بعدی گفت: برای دو تا سه میدان با یک شرکت روسی در حال مذاکره هستیم که دو پروژه جدید است اما از آنجایی که قبلا با آنها متن همکاری داشتیم اگر مذاکرات فنی تمام شود قرارداد امضا می‌شود.

به گفته وی، مناقصه میدان نفتی آزادگان فعلا متوقف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.