به گزارش شبکه خبری المسیره، سرتیپ شرف لقمان افزود: حمله موشکی امروز به جیزان (جنوب عربستان) و دبی میزان پیشرفت توانایی های دفاعی یمن را نشان داد.

وی گفت که در صورت ادامه تجاوز نظامی، پهپادها و موشک های بالستیک یمن به شکل موثری دبی را هدف قرار خواهند داد.

سخنگوی ارتش یمن افزود که حمله به قایق های گارد مرزی عربستان در جیزان، پاسخی به حمله ارتش این کشور به قایق های ماهیگران در بندر الحدیده در غرب یمن بود.

وی به سرمایه گذاران در امارات نیز هشدار داد، تا زمانی که تجاوز علیه یمن ادامه یابد این کشور امن نخواهد بود.

یگان ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز با پهپاد صماد 3 به فرودگاه بین المللی دبی در فاصله بیش از1200 کیلومتری یمن حمله کرد.

نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن نیز عملیات موفقیت آمیزی را علیه شماری از قایق های گارد مرزی سعودی در بندر جیزان انجام داد که خسارت های زیادی به این قایق ها وارد شد و شماری از آنها نیز آتش گرفت.

امارات در کنار عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.