رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پکن تا کنون توضیحی برای لغو این نشست هیات بلند پایه که قرار بود با حضور رییس پنتاگون در چین برگزار شود نداده است، اما گفته می‌شود افزایش تنش‌های سیاسی و اقتصادی دلیل اصلی این کار بوده است.

چین هفته گذشته نیز در ادامه اعتراضات و انتقادات خود در ارتباط با تحریم‌های نظامی آمریکا علیه ارتش این کشور اعلام کرد دومین دور گفتگو‌های نظامی با آمریکا را لغو کرده است.

&#۳۹;هوانگ خه پینگ&#۳۹; جانشین کمیسیون نظامی مرکزی چین (CMC) آن زمان از تحریم‌های اعمال شده ایالات متحده علیه ارتش این کشور انتقاد کرد و گفته بود این گفتگو‌ها قرار بود از ۲۴ تا ۲۶ سپتامبر در پکن برگزار شود که لغو شده است.

او گفت: چین بلافاصله &#۳۹;شن جین لانگ&#۳۹; فرمانده نیروی دریایی این کشور را که به منظور شرکت در بیست و سومین سمپوزیوم بین المللی نیروی دریایی به آمریکا سفر کرده بود نیز به پکن فراخوانده است.

افزایش جنگ تجاری، ورود ناو‌های آمریکا به دریای جنوبی، خرید تسلیحات نظامی چین از روسیه، ارتباط آمریکا با تایوان و دخالت واشنگتن در مساله مسلمانان سین کیانگ از جمله موارد محل تنش دو کشور هستند.

با این حال تا کنون پکن و مقامات این کشور به صورت رسمی واکنشی نسبت به خبر لغو این نشست امنیتی ابراز نکرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.