آناتولی گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی در توئیتر نوشت: من بر این باورم که سفر رسمی من به آلمان باعث تقویت دوستی برلین – آنکارا در همه ابعاد می‌شود.

در سال‌های گذشته روابط میان آنکارا و برلین به دلایل مختلف به خصوص پس از بازداشت چندین شهروند آلمانی بعد از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ دچار تنش شد.

اردوغان در روزهای ۲۷ تا ۲۹ سپتامبر در راس هیاتی در سفری سه روزه به آلمان رفت و با مقامات ارشد این کشور از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان اعلام کرد: ما با آلمان "دوران دردآور و تنش‌آلودی" را پشت سر گذاشته‌ایم. ترکیه وضعیت فوق‌العاده را بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ ژوئن لغو کرد. سیستم جدید ریاست جمهوری باعث باز شدن مسیر پیشرفت در کشور شده است.

اردوغان تاکید کرد: اصلاحات در روند پیوستن آنکارا به اتحادیه اروپا ادامه خواهد داشت و ترکیه دیگر شش شرط لازم باقی مانده برای دستیابی به لغو روادید برای شهروندان ترکیه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: آنکارا به حمایت آلمان از ترکیه اهمیت ویژه‌ای قائل است. ترکیه و آلمان روابط اقتصادی و تجاری مستحکم دارند و ترکیه خواهان تقویت بیشتر روابط اقتصادی است. ما می‌خواهیم که دوستان آلمانی‌مان در مسیر اعتمادسازی گام بردارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.