بهرام پارسایی در گفت‌وگو اظهار کرد: در روزهای پس از بازداشت آقای حاجتی با استاندار، رئیس شورای تامین و معاون سیاسی استاندار فارس صحبت کردم. ما معتقدیم بازداشت ایشان در این شرایط به نفع مصالح نظام نیست. آقای حاجتی جوان‌ترین عضو شورای شهر شیراز است که صرفا از حقوق شهروندی چند نفر دفاع کرده است.

وی افزود: من و همکاران دیگر به عنوان نماینده مردم در قبال بازداشت ایشان مسئولیم و سکوت نمی‌کنیم. من معتقدم این اتفاق چیزی شبیه ماجرای سپنتا نیکنام (عضو زرتشی شورای شهر یزد) خواهد بود که دیگران از آن بهره‌برداری می‌کنند و صرفا برای کشور هزینه ایجاد می‌کنند و تداوم آن تبعاتی برای نظام به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با بیان اینکه سیاسیون نمی‌توانند در قبال بازداشت مهدی حاجتی بی تفاوت باشند، تصریح کرد: متاسفانه این سوال به وجود می‌آید که چطور به جای برخورد با مفسدین اقتصادی با چنین فردی برخورد می‌شود.

پارسایی در پایان سکوت شورای عالی استان‌ها و اصلاح طلبان استان فارس در این باره را نگران کننده توصیف کرد و گفت: ظاهرا ما استاد هزینه‌تراشی برای مملکت هستیم، در حالی که در ماجرای سپنتا نیکنام هم شاهد بودیم هزینه سنگینی برای نظام ایجاد شد و ساعت‌ها وقت مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص به هدر رفت و نهایتا به اصل طبیعی قانون برگشتیم و ایشان طبق رای مردم به شورا بازگشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.