به گزارش «ارم نیوز » ابوزید از اظهار نظر در مورد امکان اجرای این طرح خودداری کرد و گفت، مصر چیزی از این پیشنهاد نمی داند.

از سوی دیگر «جمال محفوظ» عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان مصر گفت، رهبران و مقام های اسراییلی پیوسته تلاش می کنند با مطرح کردن پیشنهادهای مختلف، موجب اختلاف میان کشورهای عربی شوند.

محفوط افزود، رسانه ها پیش از این نیز از چندین طرح در مورد فلسطین نوشته بودند که مهم ترین آن ها طرح قرن است اما مصر همیشه این را رد کرده است.

به تازگی صهیونیست ها طرحی مبنی بر ایجاد غزه بزرگ  مطرح کرده اند که بر اساس آن شامل نوار غزه و بخشی از شبه جزیره سینا مصر می شود.

«یاکوف بیری » رئیس پیشین دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) پیش از این گفته بود، این طرح شامل نوار غزه و بخشی از شمال شبه جزیره سینا است و در این منطقه جدید فلسطینی ها می توانند بندر، نیروگاه برق بسازند و در زمینه گاز نیز سرمایه گذاری کنند.

بیری در مقاله ای در روزنامه «یدیعوت آحرونوت» نوشته بود، طرح غزه بزرگ برای حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات موجود مطرح می شود و با نظارت بین المللی و ایفای نقش مصر، ترکیه و قطر می تواند به نتیجه برسد.

رئیس پیشین شاباک افزود، عربستان، مغرب و اردن می توانند نقش اثرگذاری در تحقق این طرح ایفا کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.