محمد دره‌وزمی شامگاه گذشته (۹ مهر ماه) در جلسه کارگروه تنظیم بازار با اشاره به نتایج تصمیات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از دلالی در وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با برداشتن قیمت رقابتی در بورس برای کالاهای پتروشیمی و فولادی تاحدودی جلوی رانت خواری و دلالی گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به تغییرات قیمت ارز کارخانجات تولید مواد پتروشیمی و فولاد رغبتی به ارائه کالاهای خود در بورس نداشتند چرا که در خارج از بورس با قیمت بیشتری خریداری می‌شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اقدامات انجام گرفته برای تامین مواد اولیه پتروشیمی‌ها در کردستان تصریح کرد: برای تامین مواد اولیه پتروشیمی 40واحد تولیدی در استان، اقدامتی برای جلوگیری از بروز مشکلات در این زمینه انجام شده است.

وی عنوان کرد: کارگاه های تولیدی، مواد اولیه پتروشیمی را در بازار آزاد به فروش می رسانند که این مورد خوشبختانه در استان کردستان مشاهده نشده است.

کمبود کالا نداریم

دره‌وزمی ادامه داد: بخشی از کالاهای اساسی شامل برنج، مرغ منجمد، تخم مرغ در انبارها ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود کالاهایی همچون رب گوجه، دارو و لوازم آرایشی نداریم خاطرنشان کرد: کمبود کالایی در استان نداریم اما استقبال مردم برای خرید بیش از نیاز و بار روانی به وجود آمده در بازار مشکل ساز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: به دلیل کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارزهای خارجی استقبال از خروج همه نوع کالا از مرزها زیاد شده است.

وی با اشاره به نبود گزارش از احتکار در استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه گزارشی از این موضوع نداشته ایم و افزایش قیمت ها، که خود تولیدکننده آن را اعلام می‌کند به علت افزایش قیمت کالاهای دیگر مصرفی‌شان بوده است.

رب گوجه به زودی ارزان می‌شود

دره‌وزمی افزود: قیمت گوجه فرنگی بسیار کاهش یافته است و انتظار می‌رود در آینده نه‌چندان دور قیمت رب گوجه نیز سیرنزولی را در پیش گیرد.

وی تصرح کرد: در بحث روغن خوراکی، یک شرکت تامین روغن همه کردستان را به اختیار گرفته است که این مسئله نیز به زودی حل خواهد شد.

تاکنون ۲۴۱۹ حلقه لاستیک تحویل کامیونداران داده شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان تامین لاستیک مورد نیاز کامیونداران عنوان کرد: مطابق با آماری که اداره کل پایانه‌های حمل و نقل به وزرات صنعت، معدن و تجارت داده است ۲۴۱۹ حلقه لاستیک تاکنون تحویل کامیون‌داران داده شده است.

وی ادامه داد: با مرکز مکاتباتی در خصوص افزایش سهم لاستیک استان داشته‌ایم که این مهم از سوی مسئولان ذیربط مورد قبول واقع شده است.

دره‌وزمی در پایان یادآور شد: با توجه به سیاست‌های اخیر سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعرفه و شرایط واردات لاستیک در سراسر کشور تسهیل می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.