سعید ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نرخ مصوب بلیت‌های ارزی برای اربعین  دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 

وی ادامه داد: کاهش نرخ دلار بر روی قیمت بلیت‌ها صد در صد تاثیر خواهد داشت اما به دلیل این‌که این کاهش از روز گذشته شروع شده، اثرات خود را در چند روز آینده خواهد گذاشت این یعنی بلافاصله از امروز اثر نخواهد داشت.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان عنوان‌کرد: آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی ما الان در حال فروش بلیت با نرخ مصوب هستند و از نرخ مصوب خارج نیستند ولی یک‌سری از دفاتر اینترنتی که مجوز ندارند، اغلب تخلفاتی را انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد:این دفاتر مجوز سازمان‌هایی مانند میراث فرهنگی و گردشگری یا حج و زیارت را ندارند والان در حال فروش بلیت هستند و ما از طریق معاونت پیشگیری از جرم، نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی این امر را پی‌گیری می‌کنیم.

 

سعید ولی‌زاده اظهارکرد: اغلب این تخلفات توسط دفاتر غیرقانونی صورت می‌پذیرد و الان اگر شما به هر دفتر مجازی پا بگذارید درحال فروش بلیت با نرخ مصوب هستند.

 

وی در خصوص تاثیر کاهش نرخ دلار بر روی بلیت‌ها در چند روز آینده اظهار عقیده کرد: من فکر می‌کنم این اتفاق به سرعت تاثیر خود را در چند روز آینده و در همین هفته خواهد گذاشت و البته اثر خود را هنگامی که بگذارد واقعا از نرخ مصوب نیز، بلیت پایین‌تر به فروش خواهد رسید.

 

ولی زاده افزود: ما قبلا نیز شاهد این اتفاق بوده‌ایم که بر روی سایت‌ها به عنوان مثال نرخ مصوب بلیت مشهد- تهران با هواپیما، همیشه سایت‌ها از زیر نرخ فروش داشته‌اند؛ الان نیز این امر اثرات خود را تا چند روز آینده خواهد گذاشت و مردم بیشتر خواهند توانست از مزایای حمل نقل استفاده کنند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.