طی روزهای اخیر روند صعودی قیمت ارز در بازار غیر رسمی و اخلال برخی سودجویان و دلالان در این بازار، حباب قیمت بزرگی را بروی قیمت ارز ایجاد کرد و هر روز شاهد رکوردشکنی و افزایش قیمت نسبت به روز گذشته بودیم.

از ظهر دوشنبه ۹ مهرماه بود که اخباری مبنی بر افت قیمت دلار در بازار غیر رسمی به گوش می‌رسید؛ حوالی عصر بود که همزمان با افت شدید قیمت دلار در بازار، مردم عادی و برخی سودجویان برای جلوگیری از ضرر بیشتر با هجوم به بازار دلار های خود را به فروش گذاشتند؛ اما در این شلوغی های بازار که همه فروشنده هستند، کسی خریدار نیست!

در ادامه نگاهی کوتاه داریم به واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت  به "افت شدید قیمت دلار و هجوم مردم به بازار برای فروش دلار های خانگی" که در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

  • مهدی محمدی معتقد است با همبستگی می‌توان از سد این مشکلات عبور کرد.

 

  • اما سید یاسر جبرائیلی اعتقاد دارد دولت باعث افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر است و افت شدیدقیمت دلار هم ناشی از تزریق توسط دولت در سطح بازار است.

 

  • زهرا طباخی کارشناس رسانه با یادآوری دوران جنگ تحمیلی و شب تصویب قطعنامه 598ف سودجویانی که به دنبال ماهیگری از آب گل آلود بازار ارز بودند را مقصر دانست.


 

  • برخی دیگر از کاربران اعتقاد دارند که افزایش بی سابقه قیمت دلار و کاهش ناگهانی آن در طی یک روز، سر منشا داخلی دارد و این جو ایجاد شده ناشی از تصویب FATF در مجلس و یا کار برخی نفوذی ها داستند و صرفا جنبه این جو را روانی می‌دانند تا واقعیت، مانند تصویب برجام که سبب افت قیمت های کاذب ناشی از هیجان های ایجاد شده در آن زمان شد.




 

  • برخی دیگر از کاربران به سراغ کانال های تلگرامی رفته و خیانت های ضد انقلاب و معاندین را برای آرام نشدن اوضاع فعلی به تصویر کشیدند.



 

  • برخی دیگر هم تعدادی از سودجویان را مقصر وضع فعلی می‌دانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.