ا هوشنگ شیشه بران ظهر سه شنبه در همایش میز طلا و جواهر کشور در اتاق بازرگانی اظهار داشت: بسته های حمایتی برای طلافروشان در حوزه صادرات و واردات طلا تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در این بسته حمایتی بروکراسی های سخت حوزه صادرات و واردات طلا حذف می شود،‌ بیان داشت: زمانی که می‌خواهیم به سمت کسب درآمدهای غیرنفتی و غیرفسیلی رفت، تنها صنف طلا و جواهر است که می تواند با ارزش افزوده بالا برای کشور این امر را محقق سازد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه رغبت مردم به خرید طلا کم شده که این موضوع با توجه به افزایش قیمت‌ها طبیعی است،‌ اعلام کرد: سال‌هاست مشکلات و دغدغه های روانی گریبان‌گیر فعالان اقتصادی بوده و امروز هم با نوسانات ارزی روبرو هستیم دیگر نباید خودمان باعث خودزنی و افزایش مشکلات باشیم.

صدور مجوز واردات شمس طلا به هر شخص حقیقی و حقوقی

وی از راه اندازی میز طلا و جواهر کشور در اصفهان خبر داد و گفت: برای آمدن این میز به اصفهان که سابقه بسیاری در تولید و ساخت طلا دارد بیش از ۱۰ سال زحمت کشیده شده است و امیدواریم همه فعالان عرصه طلا و جواهر همکاری لازم را با این میز داشته و در راه رسیدن به حل مشکلات تلاش کنند.

شیشه بران همچنین به راه اندازی کمیته ای در کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با همکاری اتاق اصناف ایران خبر داد و افزود: این کمیته تدوین دستورالعمل های مربوط به صادرات و واردات طلا را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: با دستور جدید بانک مرکزی از این پس هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند شمش طلا را وارد کند البته به شرط آنکه این واردات رهگیری و محل ورود آن مشخص شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.