صرافی‌های تهران برای هر دلار آمریکا ۱۳۵ هزار ریال می‌پردازند. یک روز قبل، هر دلار ۱۷۰ هزار ریال ارزش داشت. این در حالی است که در روز‌های اخیر قیمت یک دلار تا ۱۹۰ هزار ریال نیز رسیده بود.

 

با توجه به این که تحریم‌های آمریکا بر صنعت نفت ایران در ماه نوامبر اجرایی خواهند شد، این که افزایش ارزش ریال دائمی باشد، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

صاحبنظران دلایل گوناگونی برای توجیه افزایش ارزش ریال ارائه داده اند که از آن جمله می‌توان به سیاست جدید ایران که به بانک مرکزی قدرت بیشتری در پشتیبانی از ریال داده و اجازه واردات ارز خارجی بیشتری را می‌دهد، اشاره کرد.

 

این تارنما در ادامه به بررسی دیگر دلایل افزایش ارزش ریال پرداخت و نوشت: افزون بر این، در ایران امید‌هایی وجود دارد که اروپا می‌تواند از این کشور در برابر تحریم‌های نفتی آمریکا در ماه نوامبر، حفاظت کند، افزایش قیمت نفت نیز امید را به اقتصاد ایران بازگردانده است و پلیس با برخی از دلالان غیرقانونی ارز در خیابان‌ها یا به طور آنلاین نیز برخورد کرده است.

 

آسوشیتدپرس در ادامه تصریح کرد: تلویزیون دولتی ایران مردمی را نشان داد که بامداد دوشنبه برای به فروش دلار‌های خود در بازار تجمع کرده اند. بسیاری از این افراد در زمان سقوط ارزش ریال، دلار و یورو خریداری کرده بودند؛ کاری که ارزش ارز ایران را بیش از پیش کاهش داد. سال گذشته هر یک دلار آمریکا ۳۹ هزار ریال بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.