در جریان کاهش قیمت ارز و ورود مردم برای فروش ارز، بانک مرکزی امروز بار دیگر تاکید کرد که بانک‌ها آماده خرید ارز از مردم هستند. گرچه بانک مرکزی توضیحاتی در مورد سازوکار و قیمت ارز خریداری شده از مردم اعلام نکرد، اما برخی خبرها از این حکایت داشت که بانک ملی نرخ خرید دلار را ۱۱ هزار تومان اعلام کرده است. این در حالی است که پرس و جوی ماجرا از بانک ملی در رابطه با صحت این نرخ با این توضیح همراه شد که این بانک هیچ اعلام رسمی در مورد نرخ ارز نداشته و فقط آمادگی خود برای خرید ارز از مردم را اعلام کرده است.

در حالی نرخ خرید و فروش ارز از مردم در بانک‌ها فعلا مشخص نیست که در هر صورت بانک‌ها بر اساس نرخ اعلامی از سوی بانک مرکزی اقدام به قیمت‌گذاری خواهند کرد.

باید یادآور شد که خرید ارز در بانک‌ها یا فروش آن موضوع جدیدی نیست و در ماه‌های اخیر طبق سیاست‌های ارزی که به مرحله اجرا درآمده است، بانک‌ها هم می‌توانند ارز را از مردم خریداری کرده و در قالب خدمات تعریف شده از جمله ارزهای مسافرتی با  ارائه مدارک به آن‌ها بفروشند. نرخی که در گذشته در بانک‌ها برای فروش ارزهای خدماتی وجود داشته معمولا همسطح بازار آزاد بوده است و برای امروز تا بیش از  ۱۲ هزار تومان قیمت داشت. در هر صورت دارندگان ارز در صورت تمایل به فروش آن به بانک‌ها باید با مراجعه به شعب در جریان نرخ‌های قطعی و واقعی قرار گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.