در جریان دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، السد قطر از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه، میزبان پرسپولیس ایران بود که نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در آغاز نیمه نخست این دیدار، سفیدپوشان السد سعی داشتند با بهره‌مندی از شرایط میزبانی، حملاتی را روی دروازه پرسپولیس طراحی کنند اما عملکرد خوب هافبکها و مدافعان پرسپولیس، باعث شد فشار کمتر شود. البته شاگردان اوسوالدو فریرا در همان دقایق ابتدایی یکی دو فرصت خوب به دست آوردند که با عملکرد خوب مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس روبه رو شدند. در یکی از این فرصت‌ها گابی در دقیقه ۸ بازی و پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد اما شوت این بازیکن با عملکرد خوب شایان مصلح به کرنر تبدیل شد. در ادامه نیز اکرم عفیف درون محوطه جریمه صاحب توپ شد اما اینبار هم عملکرد خوب بیرانوند باعث شد شوت این بازیکن به گل تبدیل نشود.

شاگردان برانکو نیز در اواسط نیمه نخست سعی داشتند با به اجرا گذاشتن ضد حملات، دروازه‌ حریف را با خطر روبه‌رو کنند که همین امر باعث شد، بشار رسن در موقعیتی بسیار عالی و در مقابل دروازه خالی، منشا را صاحب توپ کند اما شوت مهاجم نیجریه‌ای از بالای دروازه به اوت رفت.

در ادامه بازی و در یکی دو صحنه هم السدی‌ها خطراتی ایجاد کردند. از جمله این فرصت‌ها به شوت اکرم عفیف در دقیقه ۴۳ می‌توان اشاره کرد که بیرانوند با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

برای پرسپولیس در این دیدار علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، احمد نورالهی، آدام همتی، امید عالیشاه، بشار رسن، علی علیپور و گادوین منشا به میدان رفت.

السد نیز با ترکیب سعد الشیب الدوساری، پدرو می‌گوئل، بوالم خوخی، عبدالکریم حسن، حمید اسماعیل، گابی، ژاوی هرناندز، وو ینگ، سالم الهجری، اکرم عفیف، بغداد بونجاح بازی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.