در مجموع  ۳۳ بلوک و ۱۵۶۷۵ واحد مسکونی در این شهرک واقع شده است. می‌توان گفت تمامی بلوک‌های فازهای سه‌گانه اکباتان از ویژگی‌هایی چون تأسیسات و رایزرهای عالی، مقاومت ۹ ریشتری در مقابل زلزله، شوتینگ‌های استاندارد، پارکینگ‌های وسیع، سرانه فضای سبز بالا و نورگیری فوق‌العاده بهره می‌برند. اما تفاوت‌هایی هم میان این سه فاز وجود دارد که در ادامه با اشاره به نمونه‌ آگهیهای رهن و اجاره آپارتمان در اکباتان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

فاز یک

فاز یک دارای ۱۰ بلوک است که استادیوم شهید دستگردی و استادیوم راه‌آهن دو محدوده ۶ و ۴ بلوکی در آن ایجاد کرده‌اند. ۱۱ بازارچه متوالی از ویژگی‌های بارز فاز یک است که حال و هوایی پویا به جاده سلامت در این ناحیه داده است. در این ۱۱ بازارچه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد قابل خریداری است. آپارتمان ۱۴۰ متری سه‌خوابه در فاز یک با ۵۰ میلیون ودیعه و ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه آگهی شده است. ۱۴۵ متری دیگری با ۱۴۰ میلیون ودیعه و ۳ میلیون و ۵۰۰ پرداختی ماهانه، اجاره داده می‌شود. البته این واحد بازسازی شده است. اگر به دنبال دوخوابه هستید فراموش نکنید که باید به سراغ بلوک‌های  A  بروید چون بلوک‌های B  و C فاقد آپارتمان‌های دوخوابه هستند. در فاز یک، در ۸۵ متر آپارتمان دو خوابه بسیار شیک و تمیز با ۳۰ میلیون ودیعه و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌توان ساکن شد.

photo_2018-10-02_16-51-19

فاز دو

بیشترین جمعیت اکباتان در فاز 2 با 19 بلوک ساکن هستند. مزیت خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در اکباتان، فاز ۲، آپارتمان‌های دوبلکسی است که عمدتا بازسازی هم شده‌اند. برای مثال، در متراژ ۱۷۰، دوبلکس دوخوابه را با ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه، می‌توان اجاره کرد. این واحد پارکینگ و انباری هم دارد و کف آن لمینت است. یک ۱۸۶ متری سه خوابه بازسازی‌شده هم در بلوک ۱ آگهی شده که ۹۰ میلیون ودیعه و ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اجاره لازم دارد. لازم به ذکر است که بلوک ۱، ۳ و ۵ تنها به لحاظ ظاهری با بلوک‌های دیگر مشابه هستند. اما ساخت و طراحی واحدها در این سه بلوک کاملا متفاوت است. برای افراد مجرد یا زوج‌های جوان، ۶۶ متری‌های اکباتان می‌توانند بهترین انتخاب باشند. در بلوک ۵، یک واحد با کف پارکت، آشپزخانه اوپن، تمیز و بدون احتیاج به نقاشی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود. مزیت مهم بلوک ۵ در وجود استخر، سونا و جکوزی عمومی در آن است.

فاز ۳

فاز ۳ اکباتان در سال ۱۳۷۰ تکمیل شد بنابراین نسبت به فازهای یک و دو جدیدتر است و مساحت کم‌تری هم دارد. در این فاز تنها ۴ بلوک واقع شده است. قیمت‌ها در فاز ۳ هم تفاوت چندانی با دو فاز دیگر ندارد. یکی از آگهی‌های دیوار مربوط به آپارتمان ۷۵ متری تک‌خوابه‌ با امکانات کامل از جمله پارکینگ و انباری است که برای آن ۴۰ میلیون ودیعه و ۳ میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده‌ است. ۴ خوابه‌های اکباتان هم اگرچه تعدادی محدود هستند و طرفداران چندانی در مقایسه با ۶۶ متری‌ها و دوبلکس‌ها ندارند، اما برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه‌های مطلوبی به شمار می‌روند. مبلغ اجاره و ودیعه یکی از این واحدهای ۴ خوابه در فاز ۳، به ترتیب ۴ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. این آپارتمان هم تحت بازسازی قرار گرفته و از این جهت نرخ رهن و اجاره آن به نسبت بسیاری از دیگر آگهی‌های سه‌خوابه و حتی دوخوابه مناسب‌تر است. برای مشاهده آگهیهای بیشتر رهن و اجاره آپارتمان در اکباتان میتوانید به بخش املاک سایت دیوار مراجعه و قیمتها را بررسی و مقایسه کنید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.