این رسانه عرب زبان ادامه داد: ایران توانست وارد میدان دفاع از سلامت خاک سوریه شود و این مهم را یک بار با ایستادگی کنار سوریه در معرکه نظامی و مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و اسرائیل انجام دهد و بار دیگر از طریق پیشروی در میدان سیاسی، برای کمک به سوریه برای حفظ وحدت اراضی اش. به این شکل، صحنه درگیری و مقابله غیر مستقیم ایران با دشمنان، بویژه پس از تجاوز سعودی به یمن و ایستادگی ایران در کنار ملت یمنی، گسترش یافت.

در ادامه، خشم دشمنان ایران و در رأس آن‌ها واشنگتن، اوج گرفت و پس از ایستادگی دولت‌های جهان، در کنار جمهوری اسلامی، در ماجرای توافق هسته ای، این خشم بیشتر و بیشتر شد. همین عوامل بود که دشمنان ایران را بر آن داشت تا با وارد کردن ضربه‌ای به این دولت، آن را از هدف اصلی اش که مقابله با تروریست‌ها بود، منصرف کنند و در همین راستا، در قاموس فکری کثیف دشمنان، چیزی جز هدف قرار دادن مردم عادی یافت نشد.

ضربات موشکی ایران به شرق فرات، میزان آمادگی آن و پیشرفت چشم گیر سلاح موشکی این کشور را منعکس می‌کند. این حمله که به دنبال حادثه تروریستی اهواز بوقوع پیوست، نشان دهنده سرعت ایران در پاسخ دادن به طرف‌هایی است که در داخل این کشور مرتکب جنایت می‌شوند. حال، مقابله ایران یا از طریق بازداشت عوامل تروریستی که پشت این اقدام بزدلانه ایستاده اند، صورت می‌گیرد و یا با استفاده از شلیک موشک‌های بالستیک به پایگاه تروریست‌هایی که در شهر بوکمال، در شرق فرات، حضور دارند و پشت جنایت حمله اهواز ایستاده اند.

این حملات، که طی آن موشک‌های بالستیک ایران مسافت ۵۷۰ کیلومتر را پیمودند، پیام‌های متعددی را برای طرف‌های مختلفی در برداشت:

۱-این حمله موشکی دربردارنده پیامی قدرتمند برای آمریکاست، که میزان توان نظامی ایران، اراده محکم آن برای مقابله و تصمیم قاطع ایرانی‌ها برای تسلیم نشدن در برابر فشار‌های آمریکا را منعکس می‌کند؛ این مساله باعث اشفتگی آمریکایی‌ها می‌شود، بویژه با توجه به اینکه منطقه‌ای که توسط موشک‌های ایران هدف گرفته شد، در نواحی بوکمال قرار دارد، جایی که پایگاه‌های آمریکایی مستقر هستند. در واقع ایران با این حمله قصد داشت این پیمان واضح را به واشنگتن برساند، مبنی بر آنکه امنیت ملی ایران را هدف نگیرند؛ چرا که نیرو‌های آمریکایی در معرض تهدید ایران هستند.

۲-سپاه پاسداران همچنین برای کسانی که امنیت ایران را هدف قرار داده اند، پیامی محکم فرستاد، که بر قدرت ایران برای انتقال نبرد به خارج از کشور، اشاره دارد. این سومین باری است که از زمان جنگ تحمیلی عراق، ایران از موشک‌های بالستیک خود در خارج از مرزهایش استفاده می‌کند.

۳-پیامی برای هم پیمانان منطقه‌ای واشنگتن، بخصوص رژیم صهیونیستی و عربستان، مبتنی بر آنکه جرأت بازی با جمهوری اسلامی در زمینه قدرت نمایی سیاسی و نظامی آن را نداشته باشند؛ چرا که ایران همزمان از قدرت نظامی و قاطعیت در تصمیم سیاسی برخوردار است و این عوامل می‌توانند حاشیه وسیعی را برای مانور سیاسی و نظامی، به ایران بدهند، تا با استفاده از ان، امنیت کشور را حفظ کرده و ضرباتی مرگبار به دشمنان وارد کنند.

۴-پیام چهارم، متوجه گروه‌های تروریستی است، تا بدانند ایران لقمه راحتی برای آن‌ها نیست، نمی‌توانند به آسانی و بدون هیچ مجازاتی، آن را هدف قرار دهند؛ بنابراین باید حد و حدود خود را بدانند و پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند.

۵-پیام پنجم، همان نکته‌ای است که یکی از فرماندهان سپاه پاسداران پیش از این بر آن تاکید کرده و گفته بود:موشک‌های ایران خط قرمز آن است و نه اروپایی‌ها و نه هیچ طرف دیگری نمی‌توانند در مورد آن بحث و مذاکره کنند.

۶-و پیام آخر، متوجه دولت‌های دوست ایران می‌شود که از تروریسم تکفیری رنج می‌برند و بهتر است دست در دست جمهوری اسلامی بگذارند تا بتوانند با این گروه‌ها مقابله کنند، بویژه آنکه ایران از توانایی‌های زیادی برای مبارزه با تروریسم برخوردار است و این مساله بخوبی در میدان سوریه و عراق نمایان شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.