علی مطهری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با اشاره به برخی حاشیه‌ها در جلسه علنی امروز در پی ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی گفت: اعتراض دوستان یکی به نوبت اخطار آقای محبی نیا بود. من در زمان طرح اخطار ایشان گفتم اگر راجع به دستور است اخطار را مطرح کنید در صورتی که نوبت ایشان نبود آقای رحیمی عضو هیات رییسه باید این را به من می‌گفت.

مطهری یادآور شد: بعضی از نمایندگان اعتراض داشتند که دو بار اخطار را به رای گذاشتن خلاف آیین‌نامه مجلس است. در جلسه صبح امروز آقای لاریجانی از نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گزارشی را ارائه داد و گفت اعتراض رییس قوه مطرح شده و آقای روحانی هم آن را قبول کرده، لذا آقای لاریجانی پیشنهاد کرد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق به کمیسیون ارجاع شود. در واقع ایشان اخطار را به رای نگذاشت اما من اخطار آقای محبی‌نیا را به رای گذاشتم.

نایب رییس مجلس اضافه کرد: بعضی می‌گویند عمدا این کار انجام شده که لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) جلو بیفتد اما من چنین قصدی نداشتم. من واقعا احساس کردم اخطار آقای محبی‌نیا وارد است و باید  به رای گذاشته شود.

وی همچنین اضافه کرد: در جریان بی‌نظمی‌ها چند بار اسم آقای محمد وحدتی برده شد که برخی فکر کردند ایشان عامل اصلی بی‌نظمی است در حالی که ایشان ناطق میان دستور بوده و نباید سوء تفاهم شود.

نایب رییس مجلس همچنین در پایان گفت که جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت در مورد FATF به صورت مستقیم پخش نخواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.