محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره کاهش قیمت ارز و پیش‌بینی اتفاقات آینده گفت: دولت تلاش زیادی دارد و برنامه‌ریزی کرده تا هم بازار ارز و کالا ساماندهی شود و خوشحالیم که جلسه شورای عالی اقتصادی با توجه به اختیاراتی که به بانک مرکزی داده و همچنین همکاری دستگاه‌های دیگر و سیاست‌های بانک مرکزی برای تسهیل واردات اسکناس و طلا به کشور توانسته روی بازار تاثیر بگذارد.

واعظی ادامه داد: امیدواریم و همچنین تلاش می‌کنیم که بازار در روزهای آینده روال عادی خود را داشته باشد. اینکه دلالان بخواهند یک روز ارز را بفروشند، یک روز بخرند و نزد خود نگه دارند، نباید اتفاق بیفتد و بازار باید صرفاً براساس عرضه و تقاضا پیش برود چون می‌دانید که قیمت این ارز اصلا خوب نیست. ما حتی اعتقاد داریم که امروز قیمت ارز در نیما ۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود از این هم پایین‌تر است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور به مردم توصیه کرد سرمایه‌گذاری خود را در بخش‌هایی انجام دهند که ماندگار بوده و خطرات بسیار کمی داشته و ادامه داد: اینکه سرمایه مردم روی ارزی که در یک بازار کوچک که عملاً یک و نیم درصد ارز کشور است و با یک مداخله یا بالا و پایین می‌رود سرمایه‌گذاری شود قطعاً آن کسانی که ضرر می‌کنند مردمند و سود به دلالان بازار می‌رسد لذا تلاش دولت بر این است که بازار را کنترل کنند که این روند کاهش که از شنبه شروع شده ادامه پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.