حمیدرضا شعبانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: متاسفانه مطلبی تحت عنوان ربایش تعدادی دانش آموز در خیابان عفیف آباد شیراز، بدون ذکر منبع‌ منتشر و باز نشر شده است که به هیچ عنوان صحت ندارد.

شعبانی با تاکید براینکه از زمان انتشار این مطلب و علی رغم اطمینان از عدم وقوع چنین موضوعی، پیگیری های لازم از طریق کارشناسان آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: در هیچ یک از مدارس محدوده عفیف آباد و کل شهر شیراز، هیچ حادثه ربودنی حادث نشده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: فرآیند تامین و ارائه خدمات سرویس مدارس، یک فرآیند کاملا برنامه ریزی شده و دقیق است که در تمام مراحل پایش و نظارت می شود.

به گزارش ایسنا، طی دو روز اخیر شایعه ای مبنی بر ربودن دانش آموزان توسط برخی افراد سودجو در پوشش سرویس مدرسه منتشر شده است.

در متن منتشر شده که فاقد منبع و نشانه‌ای از مراجع رسمی است، ادعا شده که طی روزهای اخیر فردی خود را به عنوان جایگزین سرویس یکی از مدارس معرفی کرده و با این شیوه، دانش آموزانی را ربوده است.

باز نشر این شایعه از سوی افراد بدون توجه به لزوم بررسی منبع خبر و اخذ تاییدیه از مراجع رسمی، باعث نگرانی هایی در شیراز شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.