برنامه تجربه مانا از جمله برنامه‌های گردهمایی فعالان مردمی جبهه انقلاب اسلامی در اربعین در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه، حجت الاسلام و المسلمین جانانه مسئول طرح دربست تا مرز بهشت بهبهان گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده است؛ هیئت‌های مذهبی شهر بانی این طرح هستند ولی کلیت کار با کمک و حضور مردم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین جانانه بیان کرد: برخی از مردم به دلیل مشغله‌های کاری نمی توانند در زیارت حضرت شرکت کنند، ولی دوست دارند که خدمت کنند، به همین میزان سعی می کنند کمک های خود را برای تسهیل زیارت اختصاص دهند.

 

مسول اجرای این طرح بیان کرد: یکی از برنامه های این ستاد، آن بود که کسانی که دارای خودرو هستند در دهه اول محرم ثبت نام می کنند و اعلام می کنند که در روزهای خاصی زائران را از شهرها به مرز منتقل کنیم.

 

در ادامه مهدی موسوی در زمینه فعالیت‌های رصدگری اربعین گفت: با توجه به فعالیت هایی که در زمینه رصدگری راهیان نور انجام شد، تلاش شد که نقشه ای در زمینه اربعین نیز طراحی شود.

 

وی افزود: پس از رصد اولیه، وضعیت موکب‌ها نیز رصد شد و این نقشه نیز تهیه شد؛ در این مسیر موکب‌های ایرانی را مشخص شده است؛ شهید اسداللهی از شهدای مدافع حرم در سال ۹۳ ایرادات این نقشه را بیان کرد که یکی از آنها تفکیک مواکب ایرانی و عراقی بود.

 

وی اظهارکرد: پس از این طرح، رصد گری کل مسیر انجام شد؛ برای فعالیت های مرتبط به اربعین نیازمند کارقرارگاهی است تا اتلاف نیرو و خدمات انجام نشود؛ باید خدمات به شکلی چینش شود که زائران در فضای آسانی بتوانند به سفر خود ادامه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.