تا دو هفته قبل در استقلال تقریبا دو نفر از جمع پیشکسوتان بودند که مدام مصاحبه می کردند. یکی حسن روشن بود و دیگری هم هادی طباطبایی. حسن روشن موضعش تقریبا مشخص است. او از سال قبل که شفر را آوردند، زمانی که عضو کمیته فنی هم بود چیزهایی می دانست که هنوز هم پای باورهایش است. البته روشن سال هاست که دوست دارد آتشین حرف بزند و بگوید حالا بعد از پورحیدری و حجازی، بزرگتر استقلال است. نقش پدری برای تیم دارد. 

حرفی که البته نصرالله عبداللهی خیلی جدی به آن پاسخ داده و هرچند تا زمانی که علی جباری را استقلال دارد، حسن روشن به سختی می تواند چنین ادعایی کند.

هادی طباطبایی هم که از دوره فتحی منتقد شده، این انتقادهایش حاصل یک انتظار دوستانه برای رسیدن به پست در استقلال بوده که رفیق قدیمی اش بعد از مدیریت در استقلال، انجامش نداده است!

استقلال برای پاسخ دادن به این انتقادها اما به ۶ نفر در تیم حکم داد. پیشکسوتانی که حالا اعضای کمیته فنی هستند. آنها حالا بخشی از بدنه استقلال هستند اما هر روز یکی‌شان مصاحبه می کند.

پرویز مظلومی هم که بعد از آخرین ناکامی در استقلال، می شد گفت بازنشسته شده حالا در مقام سخنگوی کمیته فنی بیش از همه سخن می گوید. او در یک ماه گذشته به اندازه ۳ سال قبلش مصاحبه کرده و تقریبا درباره همه مسائل جزئی استقلال حرف زده است. حرف هایی که گفته شدن‌شان تنها جو را برای آبی ها متشنج‌تر می کند. 

او از مسئله قرارداد شفر تا نقش پسر شفر تا کیفیت بازیکنان خارجی و هزار مورد دیگر در مقام سخنگوی کمیته فنی استقلال سخن گفته است. فارغ از اینکه لحظه ای از خود بپرسد کجای دنیا اعضای کمیته فنی مصاحبه می کنند؟ کی پیش آمده که کمیته فنی بیاید این همه بگوید از سرمربی تیم حمایت می کند.

وطیفه ذاتی کمیته فنی بررسی عملکرد فنی تیم و ارائه گزارش مکتوب و حالا شفاهی به مدیریت باشگاه است و اصلا چرا باید آنها مدام در رسانه ها باشند. هفته ای یکبار باید دور هم بنشینند، نقدی کنند و به مدیریت باشگاه ارائه دهند نه اینکه مدام مصاحبه کنند. بی تردید آنها به عنوان پیشکسوت تیم می توانند در زمانی که در قرارداد با استقلال یا هر تیمی نباشند، درباره اش سخن بگویند اما استفاده از عنوان حقوقی‌شان تنها تنش ها را برای تیم می افزاید.

این همه مصاحبه برای یک تیم درون بحران، خود التهاب می سازد و اگر واقعا این افراد دوستدار استقلال هستند باید بدانند با این کارشان به تیم‌شان و هوادارانش خیانت می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.