سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار رفت تیم های السد قطر  و پرسپولیس را که با برتری یک بر صفر نماینده کشورمان به پایان رسید،مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دفاعی بی نقص سرخپوشان را عامل برتری این تیم دانست.

درگزارش سایت ای اف سی آمده است: پرسپولیس  ایران بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر السد قطر را با یک گل برتری شروع خواهد کرد . این تیم روز سه شنبه، با وجود این که در اکثر دقایق بازی عقب نشسته بود به پیروزی ۱-۰ خارج از خانه دست یافت.

تیم بلندپرواز السد خسوالدو فریرا در ورزشگاه جاسم بن حمد به دنبال بهره برداری از غیبت چندین بازیکن اصلی پرسپولیس بود، اما به جای آن با نمایش دفاعی بی نقص میهمان ناامید و مایوس شد، و سپس گل علی علیپور از روی ضربه پنالتی دقیقه ۸۶ ، پیروزی غیرمنتظره پرسپولیس را قطعی کرد.

سلطه السد هیچ سودی نداشت

میزبان از هر نظر بر بازی مسلط بود و فقط یک گل کم داشت تا این تسلط را نشان دهد.السد بازی را با ۶۷.۵ درصد مالکیت، با ۵۲۷ پاس با میزان دقت ۸۱.۴ درصد، به پایان رساند آمارها نشان می دهد که چقدر از بازی در نیمه پرسپولیس در جریان بود و به ویژه اینکه توپ به طور مرتب در محوطه جریمه تیم مهمان بود. در عین حال ، به نظر می رسید که تیم برانکو راضی است عقب بنشیند و فعالیت کمی در انتهای دیگر زمین داشته باشد.

کلاس برتر بازی دفاعی پرسپولیس

پس از اینکه هر دو گزینه اصلی دفاع پرسپولیس بازی رفت را از دست دادند،پرسپولیس مجبور شد تغییراتی را در ترکیب دفاعی ترجیحی خود انجام دهد. سیامک نعمتی ، وینگر این تیم در سمت راست به عقب تربرگشت تا وظایف حسین ماهینی مصدوم را در دفاع راست بر عهده بگیرد، در حالی که در جناح دیگر، علی (شایان) مصلح، جایگزین محمد انصاری شد که از این بازی محروم بود.

هرچه از بازی می گذشت، نشانه های کمی وجود داشت که این یک دفاع موقت باشد زیرا آنها بارها با موفقیت حمله السد را خنثی کردند. دو مدافع میانی با تجربه پرسپولیس یعنی سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده روی هم رفته ۲۴ دفع توپ داشتند. بسیاری از این قطع توپ ها بسیار حیاتی بودند و توپ هایی بودند که به قلب محوطه جریمه پرسپولیس وارد می شدند.

نعمتی و مصلح هم وظایف خود را بی نقص و کامل انجام دادند و در قطع منبع تغذیه بغداد بونجاح مهاجم خطرناک السد و آقای گل ۱۲ گله مسابقات به تیم کمک کردند به طوری که این بازیکن فقط یک شوت به چارچوب زد.

ضد حمله پرسپولیس

رویکرد دفاعی پرسپولیس همچنین پایه و اساس گل دیر هنگام غول های تهران شد. السد با ناامیدی زیاد، در ۱۰ دقیقه پایانی به دنبال زدن یک گل بود و فضایی را پشت سر خود خالی گذاشت، که در یک ضد حمله مهلک توسط حریف به طور کامل مورد استفاده قرار گرفت. این خلیل زاده بود که این کار بزرگ را انجام داد،ابتدا پاس ژاوی را قطع کرد و پاس بی نقصی را برای علیپور که رو به جلو حرکت می کرد،فرستاد.

الخوخی مدافع السد نتوانست مانع نفوذ علیپور شود و علیپور با عبور از او در محوطه جریمه سرنگون شد که خطای مسلم پنالتی بود. السد بهای غفلت از تمرکزش را پرداخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.