علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران با انتقاد از عدم معرفی سفیر ایران در هندوستان و چین اظهار کرد: اشکال اساسی وزارت امور خارجه این است که سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مهمی همچون چین و هندوستان را خالی از سفیر گذاشته است.

وزارت خارجه پیش از اتمام دوره سفرای ایران، در فکر معرفی سفیر بعدی باشد

وی در ادامه انتخاب سفرای ایران در سایر کشورها را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت امور خارجه دانست و افزود: وزارت امور خارجه پیش از اتمام دوره یک سفیر باید به فکر سفیر بعدی به خصوص در کشورهایی که بسیار برای ما اهمیت دارند، باشد.

بروجردی ادامه داد: در شرایطی که در تحریم به سر می ‎ بریم نباید سفارتخانه‌های خود را به خصوص در کشورهایی که با آنها روابط اقتصادی زیادی داریم خالی بگذاریم از این رو اکنون وزارت امور خارجه باید علاج واقعه را بعد از وقوع هرچه سریع تر انجام دهد.

آمریکا در جنگ نفتی با ایران شکست خواهد خورد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیشنهاد آمریکا به هندوستان برای جایگزینی نفت ایران تصریح کرد: آمریکا در جنگ نفتی با جمهوری اسلامی ایران قطعا کم می ‎ آورد و نمی ‎ توانند نفت ایران را با توجه به نیاز بازار جهانی به صفر برساند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی مشتری خود را در بازار جهانی نفت داشته و راه ‎ های صادرات نفت را نیز بلدیم از این رو آمریکا این آرزو را به گور ‌برد که صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.