کاظم یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود جبهه هوای سرد و بارش‌زا به استان گیلان و لزوم آمادگی همه‌جانبه از سوی دستگاه اجرایی و مردم اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران علاوه در استان در تمامی شهرستان‌های استان گیلان برگزار شده و آخرین هماهنگی‌های دستگاه اجرایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه اجرایی استان در حالت آماده‌باش هستند افزود: با توجه به‌شدت بارش‌ها و ماندگاری این توده‌هوا در استان همه دستگاه اجرایی و خدمات رسان اعم از گاز آب برق و راهداری و نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش هستند.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه هواشناسی برای جلگه مرکزی و شرق گیلان شدت بارش‌ها را پیش‌بینی کرده گفت: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بارش‌ها در استان گیلان این هشدار به‌تمامی فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه ابلاغ‌شده است.

یوسفی با بیان اینکه در پی هشدارهای ابلاغی استانداری گیلان به فرمانداری‌ها، معابر و رودخانه‌های اصلی در جریان رودخانه‌ها از موانع برداشته‌شده تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوره‌های پیش سیل در رودخانه‌ها و معابر گیلان به راه افتاد و خسارت‌های را به بار آورد ستادهای مدیریت بحران در شهرستان‌ها تلاش کردند تا معابر اصلی و رودخانه‌های پرآب گیلان را در کنار پل‌های و زیر انهار از هرگونه مانع و انسداد پاک‌سازی کنند.

وی از کنترل بحران‌های احتمالی در شهرستان‌ها توسط ستاد مدیریت بحران استان گیلان خبر داد و افزود: تمام تلاش‌های مقدماتی در سطح استان صورت گرفته تا شدت بارش‌ها و به راه افتادن سیل‌های احتمالی کمترین خسارت را در استان به‌جای بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.