فرارو نوشت: خانواده دونالد ترامپ، یکبار دیگر در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند اما این بار بجای فرزندان، صحبت از والدین، خواهران و برادران رئیس جمهوری آمریکا است.

روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید اسنادی یافته است که نشان می‌دهد فرد، پدر دونالد ترامپ که یک سرمایه‌دار سرشناس در حوزه املاک و مسکن بود، از پرداخت میلیون‌ها دلار مالیات فرار کرده است. این روزنامه می‌گوید پدر دونالد ترامپ، با استفاده از روش‌های مشکوک، ثروتش را به پنج فرزندش منتقل کرده است.

ادعای نیویورک تایمز، دونالد ترامپ و خواهران و برادرانش را به "ایجاد یک شرکت سهامی قلابی برای پنهان کردن میلیون‌ها دلار ثروت والدینشان تحت عنوان هدیه" متهم می‌کند. رابرت، جوان‌ترین برادر دونالد ترامپ این اتهام را رد کرده است. اما ما در مورد فرد ترامپ، همسرش مری آن و پنج فرزند آن‌ها که چهارمی حالا رئیس جمهور آمریکاست، چه می‌دانیم؟

فرد کریست ترامپ، سال ۱۹۰۵ در نیویورک متولد شد. والدین او، الیزابت کریست و فردریک ترامپ مهاجران آلمانی بودند. پدر او در کار ساخت و ساز مسکن بود و فرد هم خیلی زود جا پای پدرش گذاشت؛ هرچند که چون هنوز به سن قانونی نرسیده بود، شرکت را به نام مادرش ثبت کرد. او در دوران جنگ جهانی دوم درآمد قابل توجهی از ساختن خانه برای قشر متوسط در شرق آمریکا بدست آورد. بسیاری از این پروژه‌ها با کمک یارانه دولتی ساخته می‌شدند و او که به سودجویی متهم شده بود، مجبور شد سال ۱۹۵۴ مقابل کمیته‌ای از سنای آمریکا حاضر شود. او در دهه ۱۹۷۰ متهم به تبعیض قائل شدن نسبت به اقلیت‌ها شد و گفته شد که حاضر نیست خانه‌هایش را به سیاه‌پوستان و پورتوریکویی‌ها اجاره دهد. از فرد ترامپ شکایت شد و در ادامه این دونالد ترامپ بود که معمولا در رسانه‌ها به دفاع سفت و سخت از پدرش می‌پرداخت. پرونده در پایان بدون این که ثابت شود عمل اشتباهی صورت گرفته، بسته شد. بد نیست یادی هم از جان شود؛ برادر کوچک‌تر فرد، که نامش بارها از سوی برادرزاده مشهورش تکرار شده است. جان به مدت ۴۴ سال استاد دانشگاه معتبر "ام‌آی‌تی" بود و تحقیقات او موجب پیشرفت در درمان سرطان و انرژی هسته‌ای شد.

مری آن ترامپ

مری آن مک‌لئود ترامپ ۱۸ ساله بود که برای اولین بار پایش به نیویورک رسید. او در جزایر لوئیس اسکاتلند زندگی می‌کرد. شش سال بعد، مری آن با فرد ازدواج کرد، همراه او به محله اعیانی کوئینز رفت و مشغول کارهای خیریه و بزرگ کردن پنج فرزندش شد. او در سال ۱۹۴۲ شهروند آمریکا شد. مرین ترامپ بری، بزرگ‌ترین فرزند خانواده بیشتر به عنوان قاضی ارشد دادگاه استیناف حوزه سوم ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود، هرچند که موقعیت او کمی پس از به قدرت رسیدن برادرش در فوریه ۲۰۱۷ به صورت غیرفعال درآمد. او در سال ۱۹۹۹ از سوی بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای این مقام نامزد شد و قبل از آن هم در سال ۱۹۸۳ از سوی رونالد ریگان برای پست قاضی نیوجرسی برگزیده شد بود. گفته می‌شود مرین که حالا ۸۱ سال دارد به برادرش دونالد نزدیک است. او یکبار گفت که چطور زمانی که پس از جراحی در بیمارستان بستری بود، دونالد هر روز به ملاقاتش می‌رفت: "یکبار برای انجام وظیفه کافی است و بیشتر از آن نشانه عشق است." گرچه او را جمهوری‌خواه می‌دانند اما مرین حامی حق سقط جنین و مهاجران است. او یک فرزند از شوهر اولش دارد. همسر دومش جان بری، که او هم وکیل بود، در سال ۲۰۰۰ درگذشت.

فرد ترامپ جونیور

رد جونیور، دومین فرزند خانواده و هشت سال بزرگ‌تر از دونالد است. او قرار بود تجارت خانواده را در دست بگیرد، اما بعد از یک دوره همکاری با پدر، خانواده را ترک کرد تا خلبان شود. او ازدواج کرده و دو فرزند داد و طبق گزارشی که نیویورک تایمز سال ۲۰۱۶ منتشر کرد در اواسط دهه سوم زندگی با اعتیاد به الکل دست به گریبان بود. در این مطلب نوشته شده است: "سال‌هایی که از راه رسید نامطبوع بود. او طلاق گرفت و پرواز را کنار گذاشت، چون می‌دانست که عادت نوشیدن برای کارش خطرناک است. بعد هم در ماهیگیری صنعتی در فلوریدا ناکام ماند. تا اواخر دهه ۱۹۷۰ او در خانه والدینش در محله جامائیکا استیتز نیوریورک زندگی می‌کرد و در یکی از کسب و کارهای پدرش مشغول بود." فرد سال ۱۹۸۱ در ۴۳ سالگی درگذشت. دونالد ترامپ قبلا گفته بود که با دیدن زندگی برادرش، مصمم شده که هرگز الکل ننوشد، سیگار نکشد و مواد مصرف نکند: "او تاثیری عمیق در زندگی من داشت چون شما هرگز نمی‌دانید که کارتان ممکن است به کجا برسد. فرد، پسر فوق‌العاده‌ای بود. او خوش تیپ بود و حرف نداشت اما الکل شیره جانش را کشید."
 

الیزابت ترامپ

سومین فرزند خانواده که چهار سال از رئیس جمهور آمریکا بزرگ‌تر است. در مورد زندگی او کم‌تر از تمامی اعضای خانواده در رسانه‌ها صحبت شده است. او یک کارمند بانک بازنشسته است که با جان گرائو، تهیه‌کننده سینما ازدواج کرده است.

رابرت ترامپ

رابرت کوچک‌ترین فرزند خانواده است که دو سال پس از دونالد به دنیا آمد. او هم مانند برادرش، بیشتر وقتش را مشغول تجارت خانوادگی بوده و یک مدیر اجرایی سطح بالا است. برخلاف دونالد او خیلی اهل سر و صدا نیست و زندگی آرام را ترجیح می‌دهد. رابرت تقریبا بازنشسته شده و در نیویورک زندگی می‌کند. او در پاسخ به اتهام‌های اخیر نیویورک تایمز گفت، تمام اظهارنامه‌های مالیاتی پر شده و مالیات مناسب پرداخت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.