سردار حسین اشتری در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با درود بر شهدای نیروی انتظامی و شهدای مدافع حرم و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) و شهادت امام زین‌العابدین (ع) گفت: نیروی انتظامی با شعار پلیس مقتدر؛ امین مردم برنامه‌های خود را شروع کرده و انشالله در کنار مردم و برای آرامش، آسایش و امنیت مردم مانند گذشته تا پای جان ایستاده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه محلی برای همایش هفتگی امت مسلمان و برای اطلاع رسانی به مردم است، خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت فرزندان مردم در نیروی انتظامی اقدامات شایسته‌ای را انجام دادند و برای امنیت و آسایش بیشتر در برخورد با جرائم و پیشگیری از جرائم توفیقات بسیاری داشته است. چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی آمار و گزارشات حاکی از رشد اقدامات و کاهش جرایم در برخی حوزه‌ها بوده است. امیدواریم با همتی مضاعف و عزمی راسخ بتوانیم به نقطه مطلوب که البته با آن فاصله داریم، نزدیکتر شویم و رضایت مردم را به دست بیاوریم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی این هفته را برای ارائه خدمات بیشتر و برای ارتباط بیشتر با مردم نخبگان و رشد بیشتر در کار در نظر گرفته است، تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم با آحاد مردم ارتباط داشته باشیم، حتما در پیشرفت ماموریت‌ها موثر خواهد بود و از این تریبون مقدس از مردم تقاضا داریم پیشنهادات خود را از طرق مبادی که از قبل مشخص شده به ما برسانند، چراکه این راهکارها می‌تواند در خیلی از مواقع مشکلات را از سر راه بردارد. ارتباط مردم با پلیس امروز بهترین سرمایه نیروی انتظامی است و در نظرسنجی و افکار سنجی‌هایی که طی چند ماه گذشته توسط سازمان‌های مرتبط صورت گرفته این اعتماد نست به سال‌های گذشته افزایش پیداکرده است و باعث افتخار و مباهات ما در نیروی انتظامی است.

سردار اشتری با اشاره به اولویت‌‌های نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی حفظ و ارتقای امنیت در جامعه است، بحمدالله امنیتی مثال‌زدنی و بی‌نظیر در کشور ما حاکم است از مرزهای خشکی و دریایی تا شهرها روستاها و جاده ها. حضور رزمندگان اسلام و اقتدار نیروهای مسلح اعم از ارتش قهرمان و سپاه مقتدر و نیروی انتظامی نتیجه‌اش امنیت مثال زدنی است که امروز شاهد آن هستیم.

وی تاکید کرد: خط قرمز نیروی انتظامی و نیروهای مسلح امنیت مردم است و کسانی که در صدد اخلال در نظم و امنیت هستند، بدانند در هرکجا و در هر گوشه‌ای از کشور قصد برهم زدن امنیت را داشته باشند با پنحه محکم نیروی مسلح و نیروی انتظامی با آن برخورد خواهد شد.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد و یکی از آن امنیت اقتصادی است به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در این عرصه اقدامات خوبی به انجام رسانده است در مقاطعی که در چند ماه گذشته پیش رو داشتیم، برخی افراد اخلال در اقتصاد کشور به وجود آورند و نیروی انتظامی با هوشیاری و اشراف و هماهنگی با قوه قضاییه توانست افراد مخل در نظم اقتصادی را شناسایی و به دست قانون بسپارد و کسانی که امروز با آنها برخورد می شود حاصل تلاش همکاران ما است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای که امنیت به مخاطره بیفتد، نیروی انتظامی این ظرفیت و توان را دارد که بایستد و برای امنیت مردم فداکاری کند، امروز نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم است و با مجاهدت‌هایی که داشته و شهدایی که تقدیم کرده این را به اثبات رسانده است. امروز بحمدالله با هدایت‌ها، تدابیر و حمایت‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا و همکاری مردم و به برکت خون شهدا امنیت بسیار خوبی در کشور داریم.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر مجدد از مردم و نمازگزاران و کسانی که با ما در طول سال همکاری دارند، باید بگویم نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد برای امنیت شما وقت بگذارد و برنامه‌ریزی کند و با استفاده از نیروی متدین و مجاهد و تلاشگر هر روز این امنیت و آرامش را ارتقا بخشد از همه مسئولان و دستگاه‌های زیربط درخواست ما این است که در اجرای این ماموریت‌ها نیروی انتظامی را یاری کنند. ما برای برقراری امنیت اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فضای مجازی نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف داریم ۲۶ دستگاه براساس مصوبات شواری عالی انقلاب فرهنگی مسئول امنیت فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند که متاسفانه برخی دستگاه‌ها و مسئولان وظایف خود را انجام نمی دهند و نیروی انتظامی به تنهایی در این صحنه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.