احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، شرایط کشور را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: در دو روز آینده در اثر جریانات سرد شمالی ، ابرناکی، همراه با بارش باران، گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس در نوار شمالی کشور و دامنه‌های البرز رخ خواهد داد.

 

وی با بیان این که امروز (شنبه) ۱۴ مهر ماه بارش شدید باران و همراه با وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود ، اظهار کرد: رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، دامنه های زاگرس مرکزی در استان های کردستان، شمال و شرق کرمانشاه و لرستان، همدان، مرکزی ، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیر کل پیش‌بینی  و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه‌ داد: فردا (یکشنبه‌) ۱۵ مهر ماه بیشترین مقدار بارش همراه با وزش باد و گاهی با رعد و برق در استان های گیلان، البرز، تهران، غرب سمنان و جنوب و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود. همچنین پدیده غالب در شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و همچنین سیستان‌وبلوچستان وزش باد شدید خواهد بود.

وی تاکید کرد : پس فردا (دوشنبه) ۱۶ مهر ماه در برخی از مناطق زاگرس مرکزی و جنوب شرق کشور بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (یکشنبه‌ ۱۵ مهر ماه) نیمه ابری تا ابری ، همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۲ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز دوشنبه (۱۶ مهر ماه) صاف تا نیمه ابری با بیشترین و کمترین دمای ۲۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.