پولاد نجاهی روز شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: وقوع سیلاب در کل مناطق این بخش گزارش شده که اکنون راه ارتباطی ۱۵ روستا به دلیل رسوب گذاری‌های سطح جاده همچنان قطع است.

وی افزود: راه ارتباطی هفت روستای دیگر نیز که بین «بچه دره» و «اشتوت» قرار دارند به علت تخریب پل جاده اصلی، مسدود است.

وی با بیان اینکه این روستا‌ها در انتهای منطقه جرگلان قرار دارند، افزود: هم اکنون راه این روستا‌ها به طور کامل بسته است و تردد در این مسیر‌ها امکانپذیر نیست.

بخشدار جرگلان گفت: راه ارتباطی روستا‌هایی که سیل در جاده آن رسوب گذاری کرده، پس از فروکش کردن سیل با انجام عملیات راهداری بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ کیلومتر از مسیر اصلی جاده بخش جرگلان بر اثر جاری شدن سیل رسوب گرفته که هم اکنون راهداران مشغول پاکسازی سطح این جاده هستند.

*مدارس چهار روستای جرگلان تعطیل شد

بخشدار جرگلان با اشاره به تعطیلی مدارس چهار روستای این بخش، گفت: به علت جاری شدن سیل و سختی تردد، مدارس روستا‌های مرزی بهار، قره قانلو، قوری دره و ابریشم، تعطیل اعلام شد.

نجاهی گفت: وقوع سیلاب به بخش کشاورزی این بخش نیز خساراتی وارد آورده است و همچنین تعداد معدودی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شده است.

جرگلان از بخش‌های شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی است که مرکز آن روستای یکه سعود پایین است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.