افزایش قیمت کالاهای مختلف و فروش آنها بالاتر از نرخ درج شده روی کالاها از جمله مشکلاتی است که طی هفته‌های گذشته در بازار به وجود آمده و مردم نسبت به آن معترض هستند، اما این تخلف در فروشگاه زنجیره‌ای که حتی برای یک خرید کالا تخفیف هم قائل می‌شوند، عجیب و قریب‌تر است. منصور عالی‌پور – نایب رییس اتحادیه فروشگاه زنجیره‌ای – در این باره به ایسنا گفت چنین تخلفی در فروشگاه زنجیره‌ای اتفاق نمی‌افتد، چراکه آنها باید نرخ مصوبی برای عرضه همه کالاهای خود داشته باشند و تخفیف‌هایی که برای عرضه کالا در نظر می‌گیرند کاملا مشخص و واضح است.

وی افزود: اگر چنین اتفاقی در فروشگاهی افتاده باشد نه تنها تخفیف اعلام شده، اعمال نشود بلکه بالاتر از نرخ درج شده روی کالا، آن را به مردم بفروشند این اقدام کاملا تخلف و سهل‌انگاری است و مردم می‌توانند آن را به اتحادیه اعلام کنند تا بازرسان مورد نظر با متخلفان احتمالی برخورد کنند.

نایب رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنین در خصوص کمبود کالا در برخی مغازه‌ها و سطح عرضه این‌که آیا چنین مشکلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم وجود دارد یا خیر اینگونه توضیح داد که شاید در ماه‌های گذشته چنین مشکلی وجود داشت، اما هم‌اکنون هیچ کمبودی وجود ندارد که البته در ماه گذشته به دلیل نوسانات قیمتی ماندن برخی کالاها در گمرک و این‌که به آنها اجازه ترخیص نمی‌دادند کمبود مقطعی به وجود آمد.

عالی‌پور با اشاره به این‌که هیچ‌گاه برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کمبودی نداشتیم و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته، برای کالاهای غیراساسی بوده است، گفت: هم‌اکنون هیچ مشکلی در فروشگاه زنجیره‌ای از نظر موجودی و تامین کالا وجود ندارد و به غیر از لوازم خانگی، در زمینه محصولات غذایی، بهداشتی، شوینده‌ها و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم کمبودی ندارند.

وی با بیان این‌که همه کالاهای وارداتی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود از همه مجاری رسمی مختلف عبور می‌کند و مشکلی ندارد، اظهار کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی تهران امضاء کرده‌ایم به دنبال افزایش آگاهی و دانش پرسنل فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای شناسایی و تشخیص اصالت کالاهای وارداتی هستیم که کارگاه‌های مختلفی در این زمینه برگزار کرده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.