روسیا الیوم با اشاره به اظهاراتمحمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: علی‌رغم اظهارات تند رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ریاض، بن سلمان گفته است روابط آمریکا و عربستان خوب است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را رد کرد. دونالد ترامپ از ریاض خواست بهای حمایت آمریکا از آن را بپردازد.

بن سلمان تاکید کرد عربستان تسلیحات آمریکا را با اموال خریداری می‌کند و آنها را به شکل مجانی به دست نمی آورد.

بیشتر بخوانید// بن سلمان: در برابر امنیت‌مان هیچ پولی پرداخت نمی‌کنیم/عاشق کار با ترامپ هستم!

گزارشگر این شبکه گزارش داد: بن سلمان در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ در پاسخ به برخی سوالات در خصوص اظهارات دونالد ترامپ گفت بیش از ۳۰ سال پیش از به وجود آمدن آمریکا، عربستان وجود داشت. ریاض در ازای امنیت خود چیزی پرداخت نخواهد کرد.

بن سلمان که در گفتگوی خود به بسیاری از مسائل پرداخت و بر روابط سعودی و آمریکا متمرکز شد. وی تاکید کرد بهای همه تسلیحاتی را که عربستان از آمریکا دریافت می‌کند، پرداخت شده است. وی افزود ریاض از زمانی که روابط خود را با واشنگتن آغاز کرد، هر چیزی را با پرداخت پول به دست آورده است.

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: به رغم اظهارات تند و بی سابقه ترامپ در قبال متحد قدیمی خود عربستان، بن سلمان تاکید کرد روابط بین دو طرف در همه زمینه ها به جز یک موضوع، خوب است.

ولیعهد سعودی ضمن ستودن فعالیت با ترامپ، افزود ریاض و واشنگتن در خاورمیانه، به ویژه در زمینه جنگ علیه افراط‌گرایی و تروریسم دستاوردهای بزرگی کسب کردند.

بن سلمان همچنین با مقایسه دولت های ترامپ و باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، گفت آمریکا بر اثر اقدامات رئیس جمهور پیشین شکست خورد و اوباما در دوره ریاست جمهوری خود در بسیاری مسائل، علیه برنامه های ریاض فعالیت کرد. وی در عین حال تاکید کرد ریاض توانست از منافع خود دفاع کند.

گزارشگر این شبکه افزود نفت و جنگ در یمن هم بخشی از مسائلی بود که بن سلمان به آن پرداخت. وی تاکید کرد قیمت نفت بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود. وی افزود ترامپ از عربستان و دیگر کشورهای اوپک خواست پس از کاهش صادرات نفت ایران، کمبود نفت را جبران کنند.

وی درباره جنگ در یمن ابراز امیدواری کرد این جنگ هر چه سریع‌تر پایان یابد و ادعا کرد ریاض نمی‌خواهد حزب الله دیگری در شبه جزیره عربی تشکیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.