بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره توافق ادلب اعلام کرد: موضع دولت سوریه آشکار و واضح است که این استان و دیگر مناطق سوریه که هنوز زیر سلطه تررویست ها است به آغوش دولت سوریه بازخواهد گشت و توافق ادلب یک اقدام موقت است که دولت سوریه دستآوردهای میدانی در مقدمه آن توقف خونریزی رقم زد.

وی  گفت: آنچه ما از اقدامات هیستری وار غربی ها درباره نبرد ادلب شاهد آن بودیم   نشان می دهد که این نبرد سرنوشت ساز برای آن ها است چون که موفقیت مردم سوریه در این نبرد موجب ناکامی توطئه ها و دسایس آن ها ضد سوریه خواهد شد.

بشار اسد افزود: سوریه به وضع سابق خود بازخواهد گشت و قویتر و قویا با طرح ها آن ها در منطقه اعم از معامله قرن و دیگر اشکال آن مقابله خواهد کرد و نمونه ی جدیدی برای کشورها منطقه و جهان خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه بیان کرد: هر اندازه که ما به سوی پیروزی حرکت می کنیم دشمنان سوریه به تلاش های خود برای فرسایش نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می افزایند و از این رو ما با چالشهای داخلی که خطر آن از جنگ کمتر نیست روبرو خواهیم شد.

وی افزود: ما در حال احیای بخش هایی هستیم که بستر هرج و  مرج و تروریسم بودند تا این بخش ها مجددا به عنوان روزنه ای برای هدف قرار دادن سوریه در آینده قرار نگیرند.

بشار اسد بیان کرد:  که آنچه در سوریه در حال حاضر جریان است نمی توان از اخبار منتشره درباره معامله موسوم به معامله قرن جدا دانست.

وی تاکید کرد: این مسئله بسیار قدیمی است و قدمت مسئله فلسطین را دارد اما در برهه اخیر به شدت به منظور استفاده تمام از خروج تعدادی از کشورها از خط مقابله با رژیم صهیونیستی سرعت پیدا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.